uddetorp skrev 2009-02-14 22:16:30 följande:
Hallonfrossa: förstår att det måste vara jobbigt. Men har du pratat med din
bm eller liknande om detta? När man har haft en traumatisk förlossning innan så kan man få prata sig igenom sig detta fram tills det är dags för nästa förlossning och känner sig redo, har gått vidare från den första tiden alltså.Det verkar ganska nyttigt tycker jag.Houston Dogg: Låter orättvist detta med att du inte blev betrodd på att du ville ha bedövning från början.Jag ville först bara ha lustgas på min förlossning inget annat. Just för att jag är lite rädd för sprutor och nålar, eller mycket rädd, svimmar om jag tar blodprov. Men nu börjar jag att överväga på att ta ryggbedövning i alla fall.Känns bra o skriva upp det på pappret som jag ska skriva upp allt på vad jag vill göra. Ifall att man inte skulle klara av smärtan med bara lustgas så har jag ju en vilja i ryggsäcken liksom.
ja jag har snackat med bm, och med en terapeut, men det hjälper inte på heltid, det sitter där och gnager endå.
men en sak som var betryggande var ju att jag hade öppnat mig så mycket när jag blev snittad så det räknades som att ha jenomgått en riktig förlossning, så bm sa det förhoppningsvis skulle det gå lättare denna gången, så vi håller tummarna för det!