Nervös inför förlossningen..
Jag va -precis som ni- jätterädd och nervös inför förlossningen. Gick i samtal från v.23. Fick KS om jag ville men valde ändå att föda normalt, måste ju testa kände jag.
Ju närmre förlossningen jag kom desto nervösare blev jag, fick panikångestattacker dagligen.
BF+4 började värkarna, väldigt oregelbundna, allt mellan 7min till flera timmar mellan värkarna....sk förvärkar. När dettta pågått i 3dygn och jag inte sovit något pga nervositiet och självklart smärta...för ont gör de...så valde vi att sätta igång mig. Blev självklart livrädd eftersom jag hört att igångsättningar ofta tar lång tid och slutar med KS. Fick EDA innan värkstimulerande droppet sattes in och de va som att komma till himmlen efter att ha varit i helvetet. All smärta försvann, jag kände värkarna men det gjorde inte det minsta ont! 3 timmar och 37 min senare föddes min lilla kille....3 krystvärkar och ingen smärta alls, det sved lite när huvudet kom men annars va det bara ett tryck som kändes!
undrar nu i efterhand va jag va så rädd för??? men självklart alla förlossningar är olika!
Lycka till...och se till att få EDA tidigt!