• lillvilda

Kan ni ge exempel i vilka händelser som vi mammor behöver avlastning?

vi har inte nån släkt på nära håll och jag känner inget behov av att lämna bort barnen.Kommer aldrig på mig själv att sakna den avlastningen. Jag är mest nöjd om dom är med min man då jag behöver göra något annat. Jag var på stan själv utan barnen i veckan,det kändes lite tomt vanligtvis har jag mina grabbar med mig för de mesta eftersom deras pappa jobbar heltid. Avlastning är inget jag saknar, jag har valt att ha båda barnen hemma istället för att lämna den äldre på förskola som många andra väljer. Ibland får jag höra, hur orkar du eller att folk förutsätter att jag saknar att ha avlastning. Visst vore det väll skönt med egentid nån gång ibland men då tycker jag barnen ska umgås med sin pappa. Resterande tid njuter jag av att vara med mina barn. Jag antar att jag har inte behovet helt enkelt, vi finns ju vi med som inte behöver avlastning alltså. Helt ensamma har vi inte varit sen första barnet kommit förutom en kväll på en resturang när äldsta sonen var 6 mån å vi var utomlandshela familjen med hans släkt. Vi saknade sonen hela tidens å kastade i oss maten å rusade hem.

• lillvilda

jag har 16 mån mellan mina barn så de är hyfsat tätt å såklart är de dagar då jag vill köra huvudet i väggen. Minstingen sover en stund å jag kan sätta den större framför emil i lönneberga å gå in i köket å ta ett andetag å så är man så gott som ny . Kanske är det så att för attjag inte har min släkt nära så har jag inte vant mig vid avlastnignen å saknar den därmed inte. Sen är jag förskollärare så jag har ungar som hänger i byxbenen på jobbet oxå, det är vad jag älskar, det är mitt jobb. Nu är jag föräldraledig å har mina egna små. Det var lite av en frihet att gå på stan själv utan syskonvagn å kunna prova kläder häromveckan jag njöt absolut.Däremot kom jag på mig själv gång på gång att vilja prata med min äldsta om saker jag såg så lite tomt kändes det. Det var kul med inget jag känner jag vill eller behöver göra särskilt ofta. Jag är absolut mamma på heltid just nu men det är ju nått jag valt. Jag tycker jag är varken bättre eller sämre mamma för de.

Svar på tråden Kan ni ge exempel i vilka händelser som vi mammor behöver avlastning?