• Stargirl

Kan ni ge exempel i vilka händelser som vi mammor behöver avlastning?

Vi har ingen avlasting alls. Min mamma sitter barnvakt kanske en gång per år.
    Ingen som hämtar på dagis eller passar barnen på helgerna.
    Min syster tar ett av barnen ibland på en kryssning eller så sover de över hos henne. Det är ju mest socialt och kul för barnen men inte så att det avlastar en stressig vardag.

Avundas dem som har barnpassning i form av far eller morfärldrar. Vi känner att det räcker en gång per år med ngn liten resa på tumanhand. Vardagen klarar vi själva.

Är iofs inte hemmaförälder som jag ser denna tråd ligger under.....vi har dock städerska varanna vecka det är lyx.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    denfina1 skrev 2009-02-09 18:27:29 följande:
    Stargirl, men så sägs det att det är så viktigt för ens barn att lära känna andra vuxna än bara sin mamma och pappa. Och hur fungerar det då med den delen om man bor långt ifrån sina släktingar/vänner??

Men det gör våra barn som träffar sina mor och farföräldrar helger, jul och på sommaren i stora doser samt våra barn går ju på dagis (vilket barn kanske inte gör som har en hemma mamma). På helgerna umgås vi med vänner och min syser som våra barn har jättebra kontakt med. De är ingen avlastning men de träffar ju andra vuxna.

Vem säger att barn måste sova över eller bli "passade" av andra vuxna? Har jag aldrig läst någonstans.

• Stargirl

TS har ju ett barn på två vuxna. Det om något är avlastning. Semester även kallat hemma hos oss att bara ha ett barn är avlastning och härlig semester utan dess like. 
    Vi har tre barn på två vuxna.

Svar på tråden Kan ni ge exempel i vilka händelser som vi mammor behöver avlastning?