Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Kan ni ge exempel i vilka händelser som vi mammor behöver avlastning?

Det är ju helt upp till personen... En del känner inte att dom behöver extra egentid, utan räcker med barnvakt då man ex ska till tandläkarn.

Jag däremot kan tycka att det är skönt att vara ledig nån timme bara för att få bada lite, se en film elr göra nåt kul ihop med min man :)
    Jag BEHÖVER inte avlastningen, men den tas tacksamt emot om nån erbjuder sig :)

• lunkentuss

Är det fel att ta emot avlastning ibland eller vad menar du TS?

• lunkentuss

Eisa skrev 2009-02-09 17:59:17 följande:

Jag fattar det som att TS bara undrar. För på vissa låter det nödvändigt för att kunna överleva, medan vissa fixar det utan avlastning utan att blinka.
    Undrar bara då TS själv säger sig klara sig SÅÅ bra utan :) o att många är tvungna att klara sig utan hjälp.. Låter negativ till det hela med andra ord...
  • lunkentuss

denfina1 skrev 2009-02-09 17:59:30 följande:

himmelsflickan, avlastning är väll kanonens men folk blir så förvånade när dem ser mig ha med vår bebisflikca överallt. Från familjemiddagar bär jag på henne till allt jag gör på vardagarna. Som att: hur orkar du?
    Kanske bara är imponerade :) att du orkar och VILL ha med henne överallt :) Även om jag OFTA har med dottern när jag träffar vänner, så är det roligt/skönt att bara kunna vara kompis nån gång o inte mamma+kompis :)
    Eller så skulle dom vilja att du kom ensam, hehe
Svar på tråden Kan ni ge exempel i vilka händelser som vi mammor behöver avlastning?