• Lillmyggan

ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn

katey: jag är på RD 13 idag. har haft mensvärk sen i fredags till och från. Just nu är det till kan jag lova. Kom lite brunrött på pappret både i fredags och alldelens nyss så jag är livrädd att mensen är här nu. Det enda som skiljer sig mot min värk annars är att det denna gång värker mer ute i äggstockarna på nåt sätt, och ner mot ljumskarna, men som sagt just nu känns det precis som om mensen är här. Ruva är fan det jobbigaste jag vet, emotionellt i alla fall. Hoppas dock på bra besked för oss båda!

• Lillmyggan

Katey: än så länge går det bra! Inget mer brunrött har kommit. Har dock som mensvärk till och från under dagarna. Är livrädd att mensen ska komma när jag minst anar det. RD 14 idag, kan inte fatta att det gått 2 veckor sen återföringen.
    Nu är det "bara" 6 dagar kvar till TD, spännande men jobbigt.
    Hur går det för dig?

• Lillmyggan

katey: fy vad tråkigt Lider verkligen med dig. Vet inte vad jag ska säga som kan få dig att må bättre. Kan bara säga att ta hand om varandra och prata med varandra. Var inte rädd att prata med nån utomstående om du känner att det kan hjälpa. Skickar en megastor cyberkram!

• Lillmyggan

katey: fick du några mediciner efter återföringen, vaggisar och sånt? Jag gör ju i och för sig FET denna gång och då äter man ju lite hormoner före återföringen men jag har förutom hormonerna fått vaggisar samt trombyl som ska öka blodflödet till slemhinnan så den blir starkare.

• Lillmyggan

RD 17 idag. Det kom lite ljusbruna flytningar för ett tag sen. Har känt mig lite konstig i magen idag, lite ont på höger sida (som mot äggstocken). Har varit lite småyr och illamående men det kan ju bero på att jag har suttit i solen hela dagen och kanske druckit för lite vatten.

Laplata: 12 blåsor låter ju bra. Lycka till på måndag, håller tummarna för dig.

• Lillmyggan

katey: bra att du fortsatt med vaggisarna. Dom sa åt mig också att fortsätta med dom fram till jag tagit testet på testdagen, man vet ju aldrig. Min bästa kompis upptäckte ju inte att hon var gravid förrän hon var i v22, hon hade haft men som vanligt (i och för sig har hon rätt hoppig mens så hon blöder inte varje månad men hon hade i alla fall haft blödningar fastän hon var gravid).

Ego: är på RD 20 idag, TD imorgon. men det blir nog att "tjuvtesta" ikväll. Ska köpa hem två test så jag kan ta ett imorgon på rätta dagen också ifall det är minus ikväll. Känner att jag vill inte ta testet imorgonbitti i alla morgonstress just innan man ska iväg på jobbet. Så håll alla tummar för mig

• Lillmyggan

laplata: låter ju som en jättebra skörd! Lycka till både på onsdag och fredag, håller tummarna! Förstår din glädje/oro, men det ska nog gå bra ska du se.

• Lillmyggan

+++++++++++++++
    Fattar ingenting!!! Helt overkligt. Plus efter 5 års försök.

• Lillmyggan

Tack allihopa! Känns helt overkligt!

Hoppas77: vi har försökt i totalt 5 år men vi har gjort 1 IVF och detta var andra FET, så tredje gången gillt verkar det som

• Lillmyggan

Hej!
    Säg den lycka som varar för evigt Igårkväll kom det lite blodiga flytningar igen och även nu på morgonen, har även en molande värk i magen. Är livrädd för att det är ett tidigt missfall. Fan vad detta verkar vara svårt. Ska man inte ens få njuta av ett plus på stickan
    Pratade med kliniken igår, fick en tid för UL v22, men just nu känns det som om vi aldrig kommer att komma så långt.
    Nån som vet hur snabbt gravidhormonerna försvinner ur kroppen om man får missfall? Jag tänkte om man testar sig igen om några dagar för att se om det verkar vara kvar.

• Lillmyggan

djurgårdsrutan: tack! Jag hoppas det är samma här. Man blir ju så himla orolig. Mår dessutom lite småilla men det är väl bara oron antar jag.

• Lillmyggan

laplata: grattis till den fina äggskörden! Du gör rätt i som ligger i soffan, vila dig ordentligt, det är du värd.

själv ska vi snart fara till min pappa och berätta att han (kanske) ska bli morfar. ska bli kul att se hans reaktion, han vet inte att vi har gjort ivf.

• Lillmyggan

Igårkväll kom det lite klarrött blod. Det hade kommit i trosskyddet och det kom när jag torkade mig. Nu på morgonen har det bara kommit lite brunt, gammalt blod, än så länge i alla fall. Men det är bara att vänta och se vad som händer, hur jobbigt det än är.

• Lillmyggan

hej alla! Har tyvärr jättetråkiga nyheter. För ett tag sen började jag blöda rejält och det kom 2 st stora klumpar (slemhinnan antar jag). Tårarna bara rinner. Vet inte vad jag ska ta mig till. Dessutom är det ju söndag så man kan inte ringa kliniken och få nån hjälp heller. Och dessutom måste jag till jobbet imorgon för min kollega är bortrest och då betyder det att jag måste prata med dom på jobbet utan chans att kunna gå ifrån ifall det kommer in nån, hur ska det gå när jag grinar som en tok. Fy fan vad livet känns piss just nu

Ska man fortsätta med medicinerna ändå tills man har pratat med dom?

• Lillmyggan

Tack! Väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får veta vad som händer nu. Kram tillbaka till er.

• Lillmyggan

Hej!
    Fick ett svar på mitt mail från kliniken i dag mitt på dagen att hon skulle prata med dr och ringa (vilket hon aldrig gjorde, morr !). Hon skrev oxå att jag kunde ju ta ett test igen om jag hade möjlighet. Så jag gjorde det när jag kom hem och det vart ett starkt streck nästan direkt. Men samtidigt så vet jag inte om jag törs lita på det, har hormonerna hunnit minska så mycket redan så det skulle göra skillnad på testet?
    Och om det nu inte var missfall igår, vad f*n var det som kom ut då?
    Har mått lite halvilla hela dagen men det är väl oron tänker jag. Ska maila dom igen och säga att jag har testat mig och att jag vill att dom ringer imorgon.
    Trodde att ett plus på stickan skulle betyda att man blev lugn men det blev nästan bara värre. Fast man är väl aldrig nöjd

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn