• Laplata

ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn

Hoppas77: tack för dina ord! jag tänkte prata med min chef nästa vecka och fråga om jag kan ta ledigt mellan ÄP och EP, jag har ganska många semesterdagar sparade så det skulle kännas jätte bra att inte behöva jobba då, dessutom på det sättet vet alla att jag inte kommer vara tillgänglig de dagarna..hoppas att han går med på det

Lillmyggan: grattis!! håller tummarna!!

• Laplata

Hej, Hoppas ni hade en Glad påsk!!!

Jag är sååå nervös för min första IVF försök!! Det är 2 veckor kvar men tiden går sååå långsam!!!..och jag kan inte sluta tänka på det
    Här om dagen läste jag om en tjej som rekommenderade akupuntur. Jag började läsa mer om det och upptäkte att det finns speciella akupuntur behandligar för att förbättra chanserna vid IVF behandling.
    Jag funderat verkligen på att göra det, men det verklar som att det är lite dyrt! Jag ska ringa imorgon och se vad hon säger.

Har ni funderat på det eller känner någon som har gjort det?

• Laplata

Lillmyggen: hur går det för dig? Nu är det verkligen din tur!!! Håller tummarna att ni får er efterlägntade +!!

Jag gick på min första akupuntur behandling, det gick jätte bra så nu är det bara vänta på mens nästa vecka och sedan börja med sprutorna!!

• Laplata

Lillmyggan: hoppas det blir bättre!! Håller tummanrna för det ska bli plus denna gång!!! när har du test dag?

• Laplata

Lillmyggan: ingen fara, här kommer det att hållas tummar så länge det behövs!! Hoppas det går bättre med vaggisarna!

• Laplata

väntar på mens idag men den vill inte komma!! ..och jag vet att jag inte kan vara gravid, eftersom vi missade ägglösningen denna gång

En liten fråga, ska man ta sprutorna alltid på kvällen? jag ska använda Puregon..jag kommer inte ihåg vad barnmorskan sa!...är så nervös!!

• Laplata

Lillmyggan, Katey: vad spännande!!! hoppas att ni lyckas denna gång!! jag håller tummarna!

Själv har jag börjat med sprutorna och ska på ultraljud på Torsdag!

• Laplata

Hoppas77: välkommen tillbaka!! Jag använder Puregon och min dos är 150 och imorgon ska jag börja med Orgal utran men jag kommer inte ihåg dosen.
    Har du använt samma?

• Laplata

Katey; gud vad tråkigt!! jag kan bara tänka hur det måste kännas för er just nu!!! Skickar massor av kramar!

Lillmyggan: hur går det för dig?

För mig blir det ÄP på Onsadag eller Fredag nästa vecka!..jag ska på UL igen på Måndag. Igår hittade dem 12 blåsor, de flesta var mellan 8-10 mm, men det fanns några på 8mm och sedan en på 12 mm....hoppas jag får till några guld ägg!!...jag är livrädd just nu!!!

• Laplata

Tack, Lillmyggan. Jag vådade inte hoppas på något så jag blev överlycklig när hon visade alla blåsor!!
    Jag håller tummarna för din del också!! nu är det bara några dagar kvar!! Nu måste det vara din tur

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn