• hoppas77

ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn

Laplata: Tack vännen! Du är alltid så rar Kram

• hoppas77

Laplata: Får du tidigt mf plusar du med största sannolikhet även fast du blöder. Graviditetshormonet hcg stannar i kroppen ett längre tag även fast man blöder. Jag plusade jätte starkt efter en veckas blödning... Får du inget plus behöver du inte oroa dig för mf. Så har jag både upplevt och fått det förklarat för mig. Hoppas att du plusar för egen maskin! Kram

• hoppas77

Laplata: Jag mår ganska dåligt just nu. Det är så tungt när man misslyckas hela tiden. Svårt att se framåt... Vi har en liten eskimå kvar i frysen på KS som vi förhoppningsvis kan få ruva på i Maj sedan har vi två i frysen på Sofia Hemmet där vi gick privat innan. Det kommer gå fint vid ivf:n ska du se! Du får gärna inboxa mig om du har frågor som du inte vill ställa i tråden! Kramar

• hoppas77

Laplata: Wow! Snart igång! Då ska tummarna hållas som tusan! Hur kommer det sig att de börjar med korta metoden på dig? Trodde det var vanligast att alltid köra en lång först. Många varma kramar

• hoppas77

Laplata: Det är så konstigt det där... Jag har som du regelbunden mens och producerar egna ägg vid ÄL men blir ju som sagt lätt överstimulerad och får därför inte göra korta metoden... Vore underbart att slippa sprayen för den tar sån tid och kraft. Klimakteriet är inte att leka med . Hoppas att vi blir synkisar, då jag förhoppningsvis gör FET i början av Maj! Kram

• hoppas77

Laplata: Nej, ingen spray vid FET. Skönt. Siktar in mig på att vi säkert får köra i juni då kliniken vill att vi ska köra ostimulerat denna gång. De sätter inte tillbaka ägget om ÄL sker på helgen eller röd-dag och vi lär ha ÄL i 1:a Maj veckan så det känns rätt så kört... Men man kan ju alltid hoppas att det går vägen.

• hoppas77

Laplata: Vännen, stress är ju så klart inte bra. Det är klart att förutsättningarna är bättre om man är lugn och harmonisk. Min förra klinik sa alltid att man skulle leva som vanligt men under spruttiden och ruvartiden vara extra lugn och harmonisk. För att kroppen ska hitta rätt balans kan jag tänka mig och det låter ju sunt. Jag har dock svårt att tänka mig att en läkare sjukskriver en längre tid för att man ruvar, men det är ju bara att stämma av. Den vanliga sjukskrivningen som inte går via läkare funkar ju en liten bit. Brukar sjukskriva mig vid ÄP och ET då jag alltid får ganska ont efter ingreppet, men det är ju bara i 3 dagar... Hm, finns det inga möjligheter att din efterträdare kan börja lite tidigare? Kram

• hoppas77

Lillmyggan: Grattis till datumet! Ja, vaggisarna är inte roliga... Kletiga o läbbiga... Men vad gör man inte?

Glad påsk alla i tråden! Reser bort över helgen. Kram

• hoppas77

Oj, vad mycket roligt som händer i tråden! Katey och Lillmyggan, ni har mina tummar!

Laplata, lycka till på torsdag! Spännade och se vad som händer där inne. Vad använder du för spruta? Vilken dos?

Själv har jag fått mensen ca 2 veckor sen, men nu kan vi äntligen börja räkna ner till FET (förhoppningsvis).

• hoppas77

Laplata: Japp, Puregon har det varit alla gångerna. Känns konstigt att inte ta några mediciner inför detta försök... Känns liksom inte på riktigt med ostimulerat fet...

• hoppas77

Katey: Stor kram vännen! Sabla skit att det inte går vägen för oss... Jag vet hur tungt det är men skickar många varma kramar

Lillmyggan: Stort grattis till pluset! Hur många försök har ni gjort?

Laplata: Oj oj vad det händer saker när man är i stugan och myser . Härligt att blåsorna bubblar på! Du har mina tummar på onsdag vännen. Många kramar

• hoppas77

Lillmyggan: Härligt! Hoppas det blir 3e gången gillt för oss oxå! Om vår lille i frysen klarar upptiningen blir det vår 3e återföring. Har gjort 3 ivfer men den första fick vi inga befruktade ägg på.

Mineko: Hur mår du? Hoppas att allt är bra!

Själv var jag på vul idag inför fet som förhoppningsvis blir av nästa vecka, men jag vet att mycket kan gå fel...

Laplata: Hur går det för dig? Tog du ÄL-sprutan igår?

• hoppas77

Laplata: Grattis till så många ägg! Hoppas att de kalasar fint i värmeskåpet i natt, eller gjorde ni icsi (microinjektion)? Håller tummarna för flera guldägg! De blåsor som inte är tillräckligt stora låter de vara, eller så kan de punktera dem. Hoppas oxå att vi kan få ruva tillsammans nästa vecka! Kram

Lillmyggan: Hoppas sååå innerligt att du inte får MF! Håller min tumme stenhårt! Det är ju som sagt vanligt att man blöder lite men att graviditeten är helt normal! Hcg hormonet som ökar i kroppen när man är gravid kan stanna kvar i kroppen ganska länge vid mf. Jag plusade och blödde länge. Är man orolig kan man be att kliniken tar ett blodprov och mäter om hcg stiger eller sjunker i kroppen. På mig sjönk det men jag plusade fortfarande efter en veckas blödning...

• hoppas77

Mineko: Härligt att du mår bra! Redan i v 16 alltså! Inte klokt vad tiden går fort. Ta hand om dig o magen

• hoppas77

Lillmyggan: Håller min tumme så hårt för dig! Be kliniken om ett hcg-test! Det är ett vanligt blodprov. Skönt att få veta att allt är ok.

Laplata: Lycka till i morgon vännen!!

• hoppas77

Lillmyggan: Gråter med dig! Fy vad orättvis världen är ibland... Man ska ta medicinerna tills kliniken säger att man ska sluta, men jag vet hur hemskt det känns när man blöder så där mycket. Hoppas verkligen inte att du fått mf. Kräv ett hcg-test NU! När jag fick mf sa jag på jobbet att jag fått ögoniflamation. Var svullen och röd av all gråt i en vecka... Varma kramar

• hoppas77

Laplata: Vilken fantastisk skörd!! En guldis och 7 till frysen!!! Det är ju helt fantastiskt! Jag har varit "med" på alla våra äggplock. Härligt att vara lagom dåsig och sedan se alla äggen . RD räknar du från ET. ET är dag noll. Hoppas hoppas att ni får er efterlängtade bebis nu! Kramar

Själv fick jag omslag på stickorna idag och gör fet på onsdag om den lilla i frysen klarar sig. Hoppas hoppas!

• hoppas77

Lillmyggan: Jag hoppas så innerligt att det inte är någon farlig blödning! Många blöder ju vid en fullt normal graviditet. Om det är mf kan dock hcg sitta kvar länge i kroppen. Jag plusade starkt efter en veckas kraftig blödning, de såg dock på hcg-testet att hormonet minskade... Håller mina tummar för er!

• hoppas77

Laplata: Skulle de långtidsodla alla 7 för frysen, eller frös de in direkt? Jag testade plus på rd 10 men det är tidigt. Började ju dock blöda direkt efteråt . Fick fel info av kliniken och gör förhoppningsvis fet på torsdag, inte i morgon. Hoppas hoppas... Kram

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn