• Laplata

ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn

Lillmyggan: jag skulle nog testa mig på fredag om jag vorre dig och se vad som händer....hoppas att du får en glad överraskning!!!

Hoppas77: håller mina tummarna hårt för er!!

Badprinsessan: Lycka till på Måndag!! hoppas det går bra för dig!

Själv fick jag mensen igår kväll och idag har jag haft jätte ont...suck, man är väl vann att få mensen varje månad men har ju lite hopp att man kankse lyckas på egen maskin...

• Laplata

Varför såå svårt: gud vad tråkigt!!..hoppas att ni lyckas nästa gång!

Lillmyggan: tänker på dig och hoppar att du får en plus ikväll!!

Hoppas77: Grattisss!!! håller tummarna för att det ska bli er tur nu!!

• Laplata

Hoppas77: Gud vad tråkigt!!!...vad livet kan vara såååå orättvisst!!..skickar massa krammar!

• Laplata

Jag har en liten fråga för er som är gravida, hur tidigt började ni känna några syntom?
    Jag undrar därför jag brukar alltid ha väldigt ont och mår riktigt dålig när jag får mens och kan börja känna en eller två dagar innan lite mensvärk, ömma bröst..men det har hänt någon gång (som nu) att det är mer än en vecka kvar till mens men har jätte ont i brösten och mår lite illamående men sedan har mensen kommit (nu har jag BIM 29/3)...så det jag har funderat på är om jag kanske var gravid men fick en väldig tidigt MF?!...kan det vara möjligt eller är det bara jag som tänker för mycket (det är i alla fall det min man säger)

• Laplata

Hoppas77, tack! det var jätte intessant det du berättade..jag tror då att min man hade rätt..jag testade mig en av de gångerna och fick ingen pluss!..vi får se..har bara en mens kvar sedan blir det IVF...är så nervös!!
    Hur går det för dig? har du några egg kvar?

• Laplata

Hoppas77: tack, du är alltid så snäll!
    jag förstår hur du känner, det är så tråkigt att behöva bli såå besviken om och om igen varje månad!! man vet inte hur man ska orka fortsätta kämpa, men vi har inget val..vi ska bara plussa!!..jag skickar en super kram och hoppas att nästa gång är din tur!!

Lillmyggan: håller tummarna för dig också!!

Jag kommer att göra den korta metoden så jag måste vänta till min nästa mens för att börja med hormonerna (jag fick min i helgen) så jag räknar med att jag ska börja den 24/04!!

• Laplata

Hoppas77: visst är det lite kvar!!!
    jag är inte 100% varför jag gör den korta men det jag kommer ihåg är att efter att hon undersökte mig så sa hon att det såg så fint ut!? med äggstockarna, tror jag och därför tyckte hon att vi kunde köra med den korat processen. När jag var där så var det bara några dagar kvar till min ägglosning så hon sa att hon kunde se ett väldigt fint ägg också. Sedan tror jag också kan vara att jag har väldigt regelbunden mens. Men jag ska fråga igen när jag är där för att vara säker!

• Laplata

Hoppas77: vad konstigt!..ja, jag blev glad när hon sa att det skulle funka med den korta för oss men nu undrar man verkligen varför några får göra den korta och andra den långa?!.
    Vad roligt om vi kan göra det tillsammans!!...kommer du att börja snart med nässprayen? eller ska man inte använda det när det är FET?

Lillmyggan; hur går det för dig?

• Laplata

Hoppas77: jag förstår, hoppas att du får ÄL lite tidigare så att du kan göra det i Maj!

Lillmyggan: hoppas allting gick bra idag och ni har fått datum för FET.

I maj plusar vi alla tre tro jag

• Laplata

Vet ni om man kan bli sjukskriven när man gör IVF pga man har för stressigt jobb?..jag undrar därför jag har det rätt så stressigt och jobbar mer än 100% och reser nästan varje vecka just nu. Jag pratade med min chef i feb när jag fick veta att jag skulle börja med IVF eftersom jag inte skulle kunna fortsätta med samma jobb och sa att han förståg och att jag skulle absolut få chansen att ta det lite lungnare och han erbjöd min en annan tjänst. Problemet är att den personen som ska ersätta mig börjar i Juni så även om min chef säger att jag ska ta det lung så funkar det inte riktigt i verkligheten, jag har försökt prata med honom men det känns som att det inte kommer blie bättre tills min ersättare börjar!..och nu sitter jag med två tjänster istället för en!...så nu känns det jätte jobbigt därför jag kännt/tänkt att stressen kan vara en orsak för att vi inte blir gravida!...vad tror ni? behöver råd!(förlåt om min mail är lite otydlig men behövde skriva av mig)

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn