• Lillmyggan

ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn

fan fan fan Var just på toa och fick lite rosabrunt på pappret! Är ju bara på RD 6, varför kommer mensen redan nu?? Brukar få mens mellan dag 28-32 och läkaren sa att du kommer nog att ha en lång cykel denna månad eftersom du fick utslag på stickorna så sent, yeah right! Är på dag 29 idag!!
    Varför kan det aldrig fungera??? Sitter här på jobbet med gråten i halsen och vet inte hur jag ska bete mig. Fy fan vilken skitdag! (ursäkta mitt språk men jag är så himla upprörd just nu)

• Lillmyggan

tack mineko och laplata!
    Har inte gjort nåt test ännu. Är ju bara på RD 6. Jag hoppas ju att det bara är en mellanblödning eller nidblödning. Men jag har lite molande värk så det är säkert mensen som är på g.

• Lillmyggan

Hej alla! Tack för era uppmuntrande ord. Mår verkligen skit just nu. Det har kommit lite mer blodiga flytningar nu på kvällen. Har lite molande värk ibland plus huvudvärk och ett jävla humör, vill gråta ena stunden och är skitarg i nästa. Det kan ju vara både pms och nåt annat. Tycker dock det är några dagar för tidigt med mens nu men kroppen gör ju som den vill. Vi får väl se hur det utvecklar sig imorgon. Avvaktar nog till onsdag innan jag mailar kliniken ifall jag börjar blöda mera.
    Hoppas morgondagen blir bättre än idag, god natt alla kämpar!

• Lillmyggan

laplata: det går inte så bra tyvärr. Började ju med lite spottings på måndageftermiddag, blödde ganska rejält tisd och halva onsd. Sen från onsdag eftermiddag tills igårkväll kom det nästan ingenting. Igårkväll kom det en liten dutt mer blod och nu är det i princip som spottings igen. Har mailat kliniken och dom tycker jag ska testa mig ändå men jag tycker inte det är nån idé. Känns kört. Har TD den 8/3 och det känns ju väldigt långt bort. Men testar mig nog i nästa vecka skulle jag tro.

• Lillmyggan

katey: tror tyvärr att det inte var en nidblödning, jag blödde så mycket tyckte jag för att det skulle kunna vara det.

Har fortfarande lite spottings till och från, har haft så sen i onsdags eftermiddag, hur länge ska det hålla på?

• Lillmyggan

En fråga: kliniken vill ju att jag testar mig trots min blödning. Är på RD 13 idag, har TD på söndag (är på RD 19 då), men vi är bortresta hela helgen så jag vill inte testa mig på söndag, är det för tidigt att testa sig i veckan, typ på onsdag-torsdag, eller ska jag vänta till måndagmorgon? Hade ju varit skönt att göra bort det före vi far bort samtidigt men kan man lita på resultatet då?

• Lillmyggan

hoppas77: du har mina tummar! Hoppas det går bra för er på onsdag.

• Lillmyggan

Badprinsessan: tack! Hoppas du får uppdraget, håller tummarna för dig. Skönt att ha flytten överstökad. Hoppas ni ska trivas på det nya stället.

Laplata: jag tror jag ska köpa ett test och smygtesta mig på fredag och sen testa mig med klinikens test på måndag när jag kommit hem. Men jag är ju rätt övertygad om att det är negativt, men hoppet finns ju alltid.

• Lillmyggan

varförsååsvårt: ja visst är det trist när mensen kommer innan TD. Jag började ju dessutom att blöda på RD 6, lite tidigt tycker jag. Jag håller mina tummar för dig i alla fall!

Jag har TD på söndag, har bestämt mig att inte tjuvtesta, antingen blir det på söndagkväll när vi kommit hem eller så på måndag morgon.

• Lillmyggan

badprinsessan: Trist att måsta jobba när du skulle vara ledig men det är ju samtidigt bra. Lycka till imorgon, håll oss uppdaterade hur det gått! Låter spännande med gravidmodell, hoppas du får det uppdraget också.

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn