• Nattstrulare

Vilken gama plattång??

Hej!
    Ska köpa en gama plattång, men vilken modell är "bäst"??

Det finns ju en uppsjö av modeller... de m keramiska plattor, joniserande mm. Har tittat på olika hemsidor exvis lyko.se Ser att de finns i priser från 5oo o uppåt.
    Har tjockt o fint hår.

• Svar på tråden Vilken gama plattång??
  • gagge

ett litet tips är att köpa en med kam på.... lättare att hålla det håret på plats i tången om man ska göra det på själv.

Mina älskade två prinsessor!
  • xxJessikaxx

Har en modell som kostade kring 6-700 tror jag. Tycker den är bra, har tunt och mjukt hår, men minns inte exakt vad den heter mer än Gama.

• Nattstrulare

Jag har en gama med kam, men tycker inte att den är så bra. Är för bred.
    Vill nu ha en smalare variant.

Ngn annan som har tips och helst exakt vad modellen heter???

• Guldsparven

Jag har köpt min plattång hos Lyko. Jag köpte Gama CP1 kostar 549kr och min frsör har en likadan. Är väldigt nöjd med den och den blir varm på några sekunder. Innan fön och plattång använder jag L'anzas Stright Line Smoother. Väldigt bra produkt och håret blir jättemjukt med fin glans. Finns att köpa hos Lyko också. Jag har tjockt och krusigt hår men detta är min räddning.

• Bong

Hoppar in och sparkar liv i en gammal tråd....

Jag beställde en ga.ma CP1 ceramic från www.lyko.se, den kostade 499:-.
    Handlade man för över 300 var det fraktfritt.
    Beställde och betalade i lördags och idag låg den i brevlådan.

Är verkligen jättenöjd!!! Den blir varm på två röda och rätar till och med ut mitt lockiga "bebishår" i pannan.

Min frisör sa härom veckan att plattänger med kam ökar electriciteten i håret och gör att det blir flygigare. Vet inte om det stämmer på alla, men så var det för mig.

• Hallonmopeden

Har också beställt en CP1 från lyko.se. Kanonbra!

• drever

CPI är den som går bra här hemma hade inte råd med CP3 men de helt klart värda sina pengar bäst plattänger ja vart med om , har ett tjockt hår som har kvaliten av en hästman och få det slätt och fint är lätt men gama är grymma alltså!

• susannemalmö

Hade CP1 innan, den är jättebra och väldigt billig på många ställen. Nu har jag CP3, den är lite bättre och ger ett slätare och glansigare resultat, men det beror ju på hur mycket man vill lägga på sin plattång.
    GHD är ju annars super men lite dyrare. På lookfantastic.com kostar de från 1170 och uppåt, det är det billigaste jag hittat.

• Bong

Har testat CP1 på "riktigt" nu och jag måste säga att jag är mer än nöjd med resultatet.
    Helt otroligt att den kunde tämja mitt långa, tjocka, självlockiga hår! Känns som om jag precis kom från frisören...

Svar på tråden Vilken gama plattång??