Inlägg från: MyggaMygg |Visa alla inlägg
  • MyggaMygg

Hur räknar läkare? Ni som vet bättre?

Läste på internet lite grann att läkare räddar barn från och med v 23 men då undrar jag menar dom då man just kommit in i v 23 (v 22+0) eller menar dom 23 FULLA veckor så man e i v 24+0 ?

• Svar på tråden Hur räknar läkare? Ni som vet bättre?
  • MyggaMygg
    Ell skrev 2009-01-27 18:26:21 följande:
    Nja jag tror inte det stämmer riktigt, är barnet fött efter 23+0 sätts alla resurser in för att rädda barnet, föds det innan beror det lite på sjukhuset/läkaren hurpass mycket man gör. Jag var i vecka 22+1 och hade täta sammandragningar och fick veta att OM det startade på riktigt skulle de inte göra något för att rädda barnet.
    Håller nog med dig.
    Gick allt bra?
    Eller dom kunde häva sammandragningarna?
  • MyggaMygg
    Ell skrev 2009-01-27 18:32:05 följande:
    Glömde tillägga att när dottern föddes i vecka 29 visade hon inga livstecken alls utan togs ut utan ett pip. Många många barn som föds för tidigt behöver mycket hjälp innan de ens tar sitt första andetag. Så skulle de ge upp för att barnet inte visar livsvilja skulle många barn dö direkt.
    Men kan man inte som förälder "kräva" att läkarna skulle försöka iaf OM det skulle inträffa något eller dom totalvägrar?

Jag hoppas verkligen inte lillen vill titta ut förtidigt, det skulel vara mina mardrömmar som kom till liv då
    Har drömt såååå mycket om det nu så man e galen av oro.
    Men skulle det stata på nått vis kan dom stanna upp det då fast vattnet,värkarna börjar och om man kanske börjat öppna sig?
  • MyggaMygg
    Ell skrev 2009-01-27 18:37:25 följande:
    Men vilken vecka är du i?
    Jag är i v 22 på torsdag nu
  • MyggaMygg

Jag vet man inte ska oroa sig mycket och njuta av sin graviditet och att mycket är vanligt och man kan ha mer sd med andra barnet,men sjuk av oro iaf då mina sd känns mer och oftare nu än med nr ett,har mera flytningar och så spär ju mardrömmarna på det hela med samma hemska mardröm gång på gång ibland flera nätter i rad
    Samma dröm om o om igen o jag har tappat räkningen nu men minst 6-7 av samma.

• MyggaMygg
    Ell skrev 2009-01-27 18:49:42 följande:
    Menar du alltså att du är i vecka 21+5 idag?Vad jobbigt med mardrömmar om att det ska hända men om du "bara" har mardrömmar samt mer sammandragningar (som inte gör ont antar jag?) och mer flytningar tror jag helt ärligt inte att du behöver oroa dig. Går sammandragningarna över när du vilar?
    Japp v 21+5 idag.
    Nej dom gör inte ont kan jag inte påstå men dom känns ibland väldigt mycket och ofta tycker jag hela dagen.
    Obehagligt mer tycker jag.
    Ja drömmen e fan förbannat läskig och mest då för den är exakt samma hela tiden.
    Drömde så med tösen med och tyvärr blev det som drömmen hade "visat" där med att det blev urakut snitt,hon hängde på skör tråd osv.
    Men änsålänge e det "bara" en förbannat jobbig dröm och inget annat.
    Jag håller tummarna!
  • MyggaMygg
    Ell skrev 2009-01-27 19:16:08 följande:
    Jag förstår verkligen din oro då du varit med om en sådan läskig sak. Drömmar speglar ju ofta det undermedvetna och du går säkert och tänker på detta en hel del. Är du riktigt riktigt orolig så prata med din barnmorska, hon kanske kan göra nån extrakoll eller så för att lugna dig? Håller tummarna för att det går bra för dig! Kram!
    ja men man skulel känna sig så dum om man bad om en extra kontroll bara för en sådan sak.
    Men vist finns oron där men jag fösöker iaf slå bort tanken och njuta istället.
Svar på tråden Hur räknar läkare? Ni som vet bättre?