hur mycke sover era barn.
hej jag undrar hur mycke sover era prematur barn?
Min är 6 1/2 månad(4 månader). och hon sover en stund på förmiddagen sen på eftermiddagen. på nätterna sover hon hela natten.
hej jag undrar hur mycke sover era prematur barn?
Min är 6 1/2 månad(4 månader). och hon sover en stund på förmiddagen sen på eftermiddagen. på nätterna sover hon hela natten.
Min pojke är snart 2 månader korrigerat, 5 månader okorrigerat. Sover hela nätterna men på dagarna sovar han sämre. Sover 20 min o vaknar 10 min o vaknar. Nu har han ex sovit i 15 min o håller på att vakna.
min dotter är 7 månader 4.5 korrigerat sover 6 -9 timmar under natten dagen sovet hon 2-3 timmar efter varje måltid.
HON SOVER jämt typ:P
Ni vars barn sover på nätterna - vad äter dom på kvällarna? Bröstmjölk, ersättning, gröt, välling?
Min dotter är inte så stor än. Bara 3 veckor gammal och vecka 36+2...
Hon hel ammar och bestämmer tiderna själv. Hon sover mellan 1-6 timmar mellan amningarna. Vissa nätter sover hon hela natten från kl 12 till 5-6 på morgonen och vissa dagar har hon den sovperioden på förmiddagen och vaknar med 1-2 timmars mellanrum under natten.
Hon får bestämma själv när hon vill äta och hur länge varje gång osv. Men än så sover hon nästan hela dagarna och många gånger halvsover när hon ammar.. Men börjar bli mer och mer vaken i samband med maten.
min äter tillägg, vid kl 22:00 sen sover hon till ca kl 06:00. sen äter hon och somnar igen och sover till ca kl 09:00.
OK, det förklarar väl en del. De står sig ju bättre på ersättning än på bröstmjölk. Min har till för ett par veckor sedan bara fått bröstmjölk och sover definitivt inte som era... Hon vaknar var annan, var tredje timme natten igenom och vill äta *gäspar*. Men nu har vi börjat med annat också. Hon är 8 månader okorr nu, på lördag ska vi börja testa välling. Det har förbättrat nätterna med hennes äldre syskon iaf, så jag hoppas...
Min gosse är född i v 35+0 och sover i stort sett hela tiden, förutom 1-2 stunder om dagen då han är vaken från en halvtimme till en timme ca, sen när han äter förstås (var tredje timme), ibland får jag väcka honom, ibland vaknar han själv. Så han sover mycket! (än så länge)