Inlägg från: Muchi83 |Visa alla inlägg
  • Muchi83

För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!

Jag ville starta en tråd för oss som har barn som är lite sena i utvecklingen med vissa saker. Alla andra barn kanske går eller äter vanlig mat men inte ditt barn. Kan ju vara skönt att få veta att man inte är ensam =)

• Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!
  • Muchi83

Gud vad skönt att höra att vi inte är dom enda som är lite sena med gåendet. Min son är idag 16 månader och kan gå med gåvagn och om man håller i honom i händerna men kan inte gå själv. Det verkar som att alla andra barn kan gå utom han.

• Muchi83
    Svar på #17
    Min äldsta är också 16 månader och går inte heller. Eller hann går med gåvagn och med lite hjälp.
  • Muchi83
    Svar på #23
    Vi var där sist vid 1 år så vi har inte hört så mycket än. Dock är det extremt störande att höra av folk hela tiden går han än? Han går när han är redo. Man kan ju inte stressa fram något.
  • Muchi83

För min son är även sen med ätandet.. Han har ju bara framtänder så han kan ju inte tugga allt som alla andra barn i hans ålder kan. En fråga till alla som har barn på förskola och alla dom andra barnen kan saker som inte ditt barn kan. Hur känner ni och hur har ni tacklat det?

• Muchi83

Det jag mest oroar mig är när dom är ute. Hur han ska kunna göra något? Han måste ju ha någon som håller i hans händer när han går.

Det där med maten är väll olika men det känns inte troligt att han ska kunna äta knäckebröd med bara framtänder.

• Muchi83

Spelar ingen roll på ålder. Alla får vara med =) Sonen har tagit sina första steg nu i alla fall. Så skönt =)

• Muchi83

Det är alltid skönt när det är gjort. Då vet man ju att det inte är långt kvar tills han knallar omkring helt själv =)

• Muchi83

s v e a skrev 2009-04-20 12:01:57 följande:

Nu har min son också börjat ta små steg... Han föredrar ju såklart att krypa, och har han bråttom någonstans skulle han aldrig drömma om att gå.
    Hur gammal var han?
  • Muchi83

Hur gammal är han menar jag såklart =)

• Muchi83

Det där känner jag så igen. Min son har alltid varit väldigt stor för sin ålder. Man ser pyttesmå barn som knallar omkring liksom. Medans min son kryper. Aja men det kommer ju. Dock så ser man ibland att folk kollar lite konstigt.

s v e a skrev 2009-04-21 12:34:16 följande:

min son är 17 månader.. snart 18 det lustiga (och jobbiga) är att han är lång som en tvååring, samt ganska mycket hår -han ser helt enkelt betydligt äldre ut, och många skrattar åt min plutt som fortfarande kryper... men men, det är ändring på det nu
  • Muchi83

Min son är 19 månader och han säger mamma, dadda, momo, brum brum, ne ne, kocka. Han kan ta några steg men vågar inte riktigt.

• Muchi83

Min son har alltid typ hasat sig fram på ett ben. Alltså aldrig typ krypt förrän nu. Han är 1 ½ år. Men som sagt så hoppar vissa barn helt över det också.

Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!