lugna gatan skrev 2009-04-05 23:25:43 följande:
ja, jag får väl fråga igen. Vi går ungefär varannan månad till sjukhuset för läkarbesök på poliklinisk mottagning, det skall de fortsätta med tills de är 1½ korr. som det är bestämt än så länge. Nu var vi där den 19/3, men får fråga nästa gång. Vi har en jättebra läkare som var med flickorna på neo både på östra och näl, så han känner ju dem sen födsel. Så jag för väl sluta bekymra mig och lita på att de gjort rätt... inte så lätt alla gånger...
Nä, det är verkligen inte så lätt... man vill ju ha det allra bästa för sina barn! Jag går också på kontroller tills han är 1,5 år korr, men den här CMV-studien som han är med i håller på tills han är 1 år korr, så det är nu i slutet på april...
Skönt att du har en bra läkare iaf. Själv anser jag att vården varit rätt så virrig, men olika läkare som har olika viljor... skulle vilja se mer kontinuitet i vården och lika behandlingsmetoder, jag tycker inte det ska vara så som det är i Borås, att det är upp till varje behandlande läkare, utan jag tycker att de borde sätta sig ner och dra gemensamma mål och riktlinjer.... bara det här vilken Hb-gräns man har för när man ska ge blod... inte ens det var de överrens om.... på östra var de bättre på det tycker jag....