Inlägg från: MsBeauty |Visa alla inlägg
  • MsBeauty

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Jag älskar Anette i hbg Hon var vår kontaktperson. (har bara läst sista sidan)

Här händer massor (både bra och dåligt), så har knappt tid att sitta vid datorn alls. Det roliga som händer är att sonen lär sig en massa saker, idag har han lärt sig 2 saker Att dricka själv ur pipmuggen och att klappa händerna. För några veckor sen lärde han sig (äntligen) att sitta själv. Jag blir så stolt Han är 9 månader korrigerat nu.

Ska läsa lite och se vad jag har missat nu.

• MsBeauty

Full av förhoppning skrev 2009-02-07 14:51:54 följande:

Jag menar Anette... psykologen i Lund Skönt att ni hittat någon ni fått förtroende för-Grattis till framstegen!!
    jaha... här kommer jag och trodde det var hon i hbg Så går det när man inte läser med ordentligt.
  • MsBeauty

Riskiflickan skrev 2009-02-07 16:15:11 följande:

MsBeauty skrev 2009-02-07 14:21:16 följande:
    Åh vad roligt att han lärt sig så mkt, här går det trögt, blev inte riktigt okejade på återbesöket på neo i onsdags, han sitter inte, klappar inte händerna, dricker inte själv ur pipmugg, men han har iaf börjat kryp/åla :) men det kommer väl...de verkade inte särskilt oroliga iaf... han är 9,5 mån korr.
    Här stod det också still väldigt länge. Sen helt plötsligt en dag så kunde han sitta själv. Var 8½ månad då. Han har suttit mycket i sin matstol, så jag tror att han fått träna på balansen där. Han kan/vill absolut inte krypa, misstänker nästan att han kommer hoppa över krypandet. Men jag försöker få honom att ligga på mage lite ibland, ska ju tydligen vara viktigt att de kryper nån gång. Men helt plötsligt kommer det säkert släppa för din kille också, så kommer allting på en gång.
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13