EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
Hoppas allt är bra med lille och såklart härliga Z också... ja och er med för den delen
små luddfria fleecetrasor är kanon. Jag klippte till egna små som var ca 6x6cm och hade i min bh och sen lade till Elias i kuvösen som han kunde lukta på. Det var NEO som tipsade om/bad mig göra detta.
När vi åkte hem från NEO så beställdes syrgasflaskorna på apoteket och jag fick en lågflödesmätare där det minsta var 0,02 och det högsta 1 liter... det kom i paketet från AGA med syrgas och ryggsäck och skylt när jag fick koncentratorn som vi skulle ha hem.
De levererades till NEO men man får recept på dem att gå och beställa på apoteket.... sen ringer man AGA och beställer nya efter hand och sen levereras de hem till dörren och de hämtar upp de tomma.
Men NEO beställer en koncentrator som omvandlar luften till ren syrgas (En stor brummande maskin jag har foto på i mitt galleri)
Här var det tyvärr piggarna som satt bäst gällande tryck och så... masken glipade en del och det tjöt och hade sig.... men när han åkte i cpap i slutet en skvätt så satt masken bättre och han slapp legokloss i näsan,
hehe ja de fick ju inte lika grym cpap-näsa av masken upplevde jag
Elias Hade kloss i nästan 2 dagar och på den tiden blev näsan nästan dubbelvikt
Men det rättar ju fort till sig