Inlägg från: FruEdberg |Visa alla inlägg
  • FruEdberg

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Hejsan.

Har en liten kille som blir 2 år i år o fick idag en kallelse till ögonmottagningen .
    Är det någon som vet vad dom gör för undersökning, alltså ungefär hur den går till?
    Eftersom han är så pass stor nu menar jag o man kommer ju ihåg ögonundersökningarna på neo.

kram från mig

• FruEdberg

Amathea skrev 2009-02-04 14:00:28 följande:

Mina tvillingar har fått göra måånga ögonundersökningar, eftersom dom har glasögon.Nu i januari blev dom kallade till Östra för en studie.Det dom gjorde då, och alltid fått göra, är*mäta synen genom att titta in i en aparat. En liten björn som hoppar eller dyligt. *titta på en tavla med lite olika former och berätta vad det är. (Precis likadan som bokstavstavlan, fast andra saker som är lättare för små barn).Det är dom grejjerna dom har fått göra.Ortopedisten har sen gjort lite olika saker medans nåt av barnen har suttit hos mig/sin far. Bland annat visat ett kort där man ska se saker framträda, och kolla lite hur barnens ögon följer en pinne med bamse på, osv.Absolut inga sånna saker som gjordes på neo...
    Ok. tack för svaret.
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13