• Xeroina

Behöver höra positiva saker om förlossningen..

Jag var jätterädd innan min första förlossning. Det jag var mest rädd för var smärtan. Hade hört att föda barn var som att amputera lillfingret utan bedövning gällande smärtan. Till det hör att jag inte vågar låta nån nål komma i närheten av min ryggrad.

När det väl var dags så känndes det som mensverk i början sen när det tilltog så gick det bra om jag fick röra på mig. Det som jag har med mig efteråt om smärtan är att den var hanterbar. Det var inte värre än att jag klarade av det - och jag födde helt utan bedövning. Det jobbigaste var att barnmorskan sa att snart är det klart - vilket det inte var så andra gången ställde jag in mig på att det skulle ta tid - vilket det inte gjorde. Hann vara inne på bb 1h innan han föddes (10 min efter att vattnet gick.)

När jag ser tillbaka på mina graviditeter så är förlossningen den lätta biten. Jag skulle gärna ha fler barn om det räcker med att föda dom. Innan jag fick barn tyckte jag tvärt om - jag skulle gärna ha barn bara jag slapp föda dom.

Svar på tråden Behöver höra positiva saker om förlossningen..