17/2 Samtal på Viktoriaverksamheten.
Fick träffa samma bm som då jag väntade Emilia. Hon sa att det var inte så mycket de kunde göra annorlunda mot förra gången...
Verkade dock inte helt omöjligt att kanske få en snittid i slutet om det visade sej att jag inte var mogen för igångsättning.
Nu närmast ska jag på mitt rul den 5/3 och den 11/3 skulle bm på Viktoria ringa upp mej igen för att få reda på bf. Efter det ska det bokas ett möte med läkare när jag är i v. 25...
Vidare verkade det som om ett möte med narkospersonal skulle gå att ordna så att man kan se var det är lättast att lägga min bedövning (eda) och vilken nål samt hur lång slang som bör användas så att det finns en egen anteckning om detta i min journal så att det kan underlätta för den som eventuellt kommer att lägga EDA på mej.
Sen skulle hon försöka fixa ett till två ul extra för att ta reda på läge och barnets tillväxt då jag fött stora barn tidigare.
Sen blir det dags att träffa läkare igen i v. 38 för att se om jag börjat mogna.
Om jag förstod det hela rätt alltså!
Sen frågade jag om gbs eftersom odlingen visade att jag hade det då jag födde lillan. Då blev jag tvingad att ligga kvar på sjukhuset. Hon sa att det skulle gå att göra en odling i slutet och att om den visar positivt kan jag få antibiotikadropp under en igångsatt förlossning eller om det blir långvarig vattenavgång.
Frågade även om avnavlingsrutinerna i Karlstad och hon meddelade att de alltid haft sen avnavling som rutin med undantag ifall barnet mått dåligt... Även vid snitt beroende på hur snabbt moderkakan lossnar och hur lång navelsträngen är så försöker man få över en del av blodet... Men i det fallet lät hon mer tveksam.
Passade även på att nämna att jag vill sterilisera mej i samband med ett snitt om det blir aktuellt...