Inlägg från: Anonym (no clue) |Visa alla inlägg
  • Anonym (no clue)

det här med cannabis.....

Svar på #85
    Blir du lika ?chockad? när du hör att folk dricker alkohol när dom ammar?

Eller vet du helt enkelt att det inte påverkar barnet det minsta?
  • Anonym (no clue)

Anonym (mamma) skrev 2009-01-21 19:34:42 följande:

om du ammar och dricker alkohol påverkar väl det barnet eller har ajg fel??
    Du har fel
  • Anonym (no clue)
    Svar på #89
    Ju ju, det med att det ?lagras i hjärnan? har vi alla hört.
    Testa igen
    Barnens kropp metaboliserar inte dom aktiva ämnen i cannabis därmed så påverkas inte barnet i magen.
    Med tanke på att känslorna STÄRKS av cannabis så påverkas banden mellan mamman och barnet, det har du så rätt i.

? Om hon brukar cannabis hur kan du påstå att det inte är ett missbruksproblem?
    Det var bara det dummaste jag har hört idag.
    Har du samma inställning mot socker, sex, kaffe, alkohol, spel och allt annat ?skit? vi kan vara utan?
  • Anonym (no clue)
    Svar på #91
    Det finns för det mesta folk som är bättre informerade. Och tur är väl det.
    Var skulle världen vara om alla insisterade att jorden var platt?
    Det fanns en tid för det också, folk som påstod motsatsen klassades som heretiker och brändes på bål. Men idag lever vi i informationseran. Det är fritt fram för dom som vill ta reda på vad som är sant och vad ?folk säger?.
  • Anonym (no clue)
    Svar på #93
    När det kommer till alkohol så är det en enorm skillnad på att vara gravid och amma.

Samma sak med cannabis. Bara det att barnet påverkas INTE i magen och inga negativa effekter har blivit funna vid amning.

Vad man sedan får ?höra? i noll tolerans landet där folk är så panikslagna att dom undra om dom FÅR lov att äta en macka med ost på är en annan sak.
    Jag har blivit upplärd att inte lita på rykten.

Om det inte finns några risker man ?tar? så är en bättre fråga vad anledningen till att låta bli är.
  • Anonym (no clue)
    Svar på #98
    Anonym (hej) skrev 2009-01-22 13:36:16 följande:
    Cannabis är en drog som försämrar ens kognitiva förmågor, dvs själva tankeförmågan. Den ger effekt vare sig du äter eller röker den, klart du måste ta mer om du äter den, men resultatet är detsamma. Om en förälder använder narkotika medans de har sina barn, framförallt om de fortfarande ammar - så tycker jag de är så pass oansvariga att man bör påtala de för någon som kan göra något åt situationen. Cannabis är verkligen en drog som gör att man får svårt att fatta relevanta och kloka beslut, om ni vill läsa mer om cannabis kan ni gå in på droginfo.com och kolla. Den informationen är mkt faktabaserad och stämmer väl överens med verkligheten.
    Jag vill inte göra dig besviken men sverige är det enda landet där folk får hasch-psykos (som diagnos i alla fal) och det enda landet där hasch leder till andra droger.
    Sverige är också det enda landet på jorden som genom (statligt bekostad) ?forskning? har ?bevisat? sina idéer, slutsatser kan du dra själv.
    Så det mesta som kommer från .se sidor kan man ta med en nypa salt.
  • Anonym (no clue)

Anonym skrev 2009-01-22 08:06:22 följande:

Anonym (no clue) skrev 2009-01-21 19:58:56 följande:
    Såklart det är ett problem om man inte KAN avstå från alkohol, kaffe, socker, läsk eller droger.
    Det handlar inte om att ?kunna? utan snarare att inte ha en anledning till det.
  • Anonym (no clue)
    Svar på #96
    Anonym skrev 2009-01-22 08:05:24 följande:
    Det finns ett bevisat fall med ett barn som är skadat pga cannabisrökning under graviditeten.
    ETT säger du?
    Fascinerande.
    Och vad skulle den ?skadan? uppenbara sig?
  • Anonym (no clue)

Anonym (subba) skrev 2009-01-24 01:27:59 följande:

vare sej det är skadligt eller ej så är hjärnan hos ett barn som ammas fortfarande under utveckling och påverkas mamman påverkas självklart barnet. jag skulle ju inte vilja ha på mitt samvete att min dotter sitter fast i en hash psykos sedan 10 månaders ålder. alla fattar ju att det är sjukt fel att hälla sprit i ett barns nappflaska, tro fan att det är fel att röka när man ammar då med.. hoppas någon vetig människa ser till att det inte är henne det lilla barnet kommer kalla mamma. tycker hon har förbrukat sin rätt att vara mamma.
    Du kan sluta bekymra dig, risken att dottern skulle få ?hasch?psykos vid amning är lika stor som att solen kommer slockna imorgon.

Men jag kan hålla med, det skulle vara sjukt att hälla lösningsmedel i nappflaskan, hur fick du ens till en sån jämförelse?

Trevlig människosyn du har.
  • Anonym (no clue)

Anonym (hej) skrev 2009-01-26 15:45:46 följande:

Hasch ökar risken för psykoser, har man sjukdomen latent så ökar risken markant om man tillför en drog som cannabis faktiskt är. Dessutom är det märkligt att det bara är haschrökare som tycker att de fortfarande är smarta, fast de röker... Om så nu vore - att hasch inte påverkar rökarens tankeförmåga, så är det märkligt att ingen närstående till haschrökare försvarar drogen, tex. "jag är gift med en enastående framgångsrik haschrökare..." har inte hört något sådant. Håller med (subba)att det är rätt olämpligt att röka när man ammar.
    Att hasch ökar ?risken? för psykoser ja, det är mycket illa det där hasch DUBLAR faktiskt risken. Tror det gick från en procent till 2.

Vad är det för märkligt med det?
    Vettigt folk brukar inte gå runt och skryta att dom röker, fel klimat för det vad?
Svar på tråden det här med cannabis.....