• Jossofräs

Redan super ångest..

När jag var liten blev jag utsatt för sexuella övergrepp under en lång tid, detta har medfört att jag har super svårt för nakenhet. Jag fick alltid IG på idrotten i skolan för jag fixade inte att byta om med de andra. Jag drar mig från att bada offentligt, jag gillar inte när folk tar på mig och kan få panik av att få en för hård eller lång kram av någon jag känner bara. Tycker inte om att sitta för nära folk och har extremt svårt för det "underläge" man befinner sig i på sjukhus och hos tandläkaren.
    Mitt senaste tandläkarbesök fick de ge mig lugnande för att jag skulle fixa att hon böjde sig över mig, och ändå kändes det väldigt jobbigt.
    Mitt första missfall fick jag superpanik och brottades med 5 sköterskor. Mitt andra missfall fick jag svår ångestatack och de fick ge mig starkt lugnande för att jag ens skulle kunna andas.

Jag känner mig äcklad och förskräckt av tanken att det ska sitta någon med huvud, händer och grejjer mellan mina ben. Att de ska gå och känna hur öppen jag är flera gånger. Att vara så försvarslös.
    Samtidigt vill jag försöka visa mig stark och ta mig igenom det, men om jag kommer in där på förlossningen och känner att det verkligen verkligen inte går, då är det ju kört och och jag måste i alla fall och då kommer ju jag få jätte jätte panik..!

Vad gör man? Hur gör man för att övervinna det här?

• Svar på tråden Redan super ångest..
  • Kalle Karls mamma

Du måste ju berätta för dom på förlossningen så dom kan hjälpa dej att få en så bra förlossning som möjligt.

Svar på tråden Redan super ångest..