Inlägg från: Anonym (torrbollen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (torrbollen)

Prattråd för oss med psoriasis

Hallo!
    Vad roligt att det finns en tråd om psoriasis,har haft denna sjukdom sedan jag var 4 år,nu är jag 39 år.
    Har haft sov pga att jag har haft en stessig höst och nu har dom hittat att jag har problem med sköldkörteln,suck.
    Kul att få komma kontakt med någgra som sitter i samma sits som jag.Nu vart det långt.

• Anonym (torrbollen)

Jag går och solar på hudmottagningen och andvänder daivonex,tycker attden funkar på mig.Under min gravitet så blossa det upp hade över hela kroppen.Jag åkte på havandeskapsförgiftning,tror att det var därför det blossa upp.
    Hur länge har ni haft sjukdomen?

• Anonym (torrbollen)

Just nu så går jag och solar på hudmottagningen 3 gånger i vecka,det var många år sedan jag kunde det.Så jag är fin nu,tycker jag iallefall. Har på benen,låren navel,armar,rygg och hår botten.Så man har inte sett för rolig ut.
    Håller med trådstaren,jag går heller inte i kortbyxor,bikini,kortärmad pga detta.

• Anonym (torrbollen)

Håller med dig,Anonym(torris),när man är mitt uppe i ett skov tycker man att det kommer att finnas det för alltid. Sjäv kommer jag "sola" på lasarettet tills vi åker till Gran canaria( 27mars).Gud vad underbart.Är jätte fin nu efter 11gånger på lasarettet. Ha det bra i helgen,tjejer!!

• Anonym (torrbollen)

Är uppe i 5.30.
    Tycker att jag inte har så mycket färg på armar och ansiktet,men lite brun annars.Nej,11 gånger är inte så mycket,vart lite snopen själv.Till anonym,me too,hur fick du tag på hårschampot,Finns den på nån hemsida?

• Anonym (torrbollen)

Jätte gärna,kan ge en slant.Finns på famljeliv,finns du.

• Anonym (torrbollen)

Då försöker jag inboxa

• Anonym (torrbollen)

Hej!
    Sitter och läser vad ni skriver,ser att ni pratar om psoriasisartrit,har försökt att få remiss upp till reumotologen men inte fått det.Hur länge tog det för er att få remiss dit?
    Har fått ont i händer,domnar bort och inte får ihop dom,"trött" i ryggen.Annars så är min psoriasis bra.

• Anonym (torrbollen)

Hej!
    Jippi,jag behöver "bara" sola 2 gånger till.Vad skönt.
    Fast jag ska inte vara så glad,snart har man ett skov igen.
    Hoppas att ni alla mår bra .
    Själv har jag nerräkning till semestern.
    Ha det bra där ute,tjejer

• Anonym (torrbollen)

Svar till #142; ja en läkare har tittat på mig,så hon tyckte att jag såg fin ut,men att jag skulle gå mina 20 gånger som vi får göra här.Det är därför jag vet att det är 2 gånger kvar.

• Anonym (torrbollen)

Hej!
    svar till #145 fläckarna borta ,det är skönt.
    Har inte varit "fläckfri" sedan 1994,det är så skönt.

• Anonym (torrbollen)

Hej!!!
    Det var länge sedan jag var inne,längtar också efter sommar och sol.
    Men åker till sol och värme snart.Är det nån som har sökt klimatvårdresa,genom landstinget?
    Det var ett tag sedan jag var iväg på ett sådan,2003,till Gran canaria.Det var underbart.
    Ha det gott,tjejer!

Svar på tråden Prattråd för oss med psoriasis