• MLT

Testen blir inte starkare..

Det plusset på fotot syns tydligt i verkligheten, som alternativ C i bruksanvisningen. I morse fick jag ett tydligare plus igen, men inte starkare än för en vecka sedan. Har fått flera mail från tjejer som det tagit ett tag för innan plussen blev starka så hoppet är inte helt över, ger det någon vecka till, sen borde de kunna se på vul om det är något..

Det är inte hela världen om det är mf

u
  • MLT

.. vill bara ha koll på kroppen, skulle det stå.

Tack för era svar, ska till naturapoteket och införskaffa någon tablett som ska vara bra som innehåller just folsyra och b- vitamin.

Uppdatera gärna hur det går för dig fairytale82!

• MLT

Jag tycker det är märkligt hur alla får så olika svar. Jag var absolut inte gravid och man kan inte få svaga streck mer än ett par dagar enligt bm som jag var hos, för man blir som en bomb med hormoner som spricker när man blir gravid. Men min bästa vän som är gravid berättade häromdagen att hon fick ett svagt plus först en vecka efter bim (bekräftat genom vul att hon var i v 6 när hon plussade första gången.. Hennes bm hade sagt att det inte spelar någon roll, att hon var gravid ändå och hennes var lika svagt som de jag får nu.

Innan jag visade bm mitt Clearblue-test var det som att hon inte ens trodde på mig och lyssnade inte ens på vad jag sa. Jag förstår ju att jag bara kan vänta och se och jag kan skaffa infomation själv, men hennes nonchalanta sätt får mig att må dåligt. Att inte ens få ut en vettig diskussion med en bm gör att jag känner mig osäker. Är rädd för att jag fått mf och att det fortfarande ligger kvar eftersom jag inte blöder. Orolig för utomkvedshavandeskap eller att något är fel på mig. Men fick inget annat svar än 'jag vet inte'.

• MLT

Jag ska låta det gå lite tid. Om en vecka borde testen vara helt negativa ifall det varit ett mf, annars borde det synas på vul. Vill dom inte göra ett på kk får jag ringa någon privat och boka tid. Tur att jag jobbar hela helgen och hela veckan så jag får lite annat att tänka på.

Tack för svaret, det ger lite hopp!

• MLT
    babywish skrev 2009-01-03 20:31:04 följande:
    Ja det tycker jag. Jag ska ju ta ett CB test i morgon eftersom vi ska åka på semester då, vill ha lite mer klarhet innan vi åker. Men visar det ingen kommer jag också att vänta en vecka. Jag åker ju i morgonbitti, men fortsätt gärna att uppdatera hur det går för dig. Håller tummen för oss!! Jag läser om inte tidigare så när jag är hemma igen. Styrke kramar till dig!
     Lycka till, håller tummarna! :)
  • MLT
    SelmaV skrev 2009-01-04 22:01:43 följande:
    Jag har inte riktigt hängt med i hela tråden, men har du testat även med CB digital? Det ska ju vara ännu mer tillförlitligt än de andra. Dessutom ger det inga spökstreck.
    Ja, fick 'ej gravid' på det. Ringde Cb's rådgivning och de sa att det är mindre känsligt och att jag därför får plus på de vanliga, men neg på det digitala. De sa att jag är gravid och att det inte spelar någon roll at testen är svaga. Men nu har de varit såhär svaga i över en vecka. Jag tyckte att de blev lite svagare och tog för givet att det är mf, men idag var det starkare igen, fast fortfarande vädligt svagt.

Jag har inte blödit något, men är orolig för antingen utomkvedshavandeskap eller ma eller att något annat är fel. Eftersom jag inte får någon som helst hjälp av kk så är ovissheten värst.
  • MLT
    Svar på #41
    Jag bor i en liten håla, har inte en en kk här utan jag åkte till grannstaden. Men vi har en bm här och hon borde ju kunna göra blodprov, funderar på att ringa henne och berätta hur det ligger till. Det är så jobbigt när lilla jag sitter med mina funderingar och så säger barnmorskan på kk att jag har helt fel, hur argumenterar man emot det? Jag har inte flera års studer i ryggen, bara en jobbig känsla att något är fel. Men jag antar att kroppen sköter det hela själv om jag bara ger det tid, vilket jag inte alls har lust med, vill försöka få barn ju..

Om lite mer än en vecka ska jag ha mens igen, så väntar och ser om det kommer någon. Jag hoppas på det så vi kan göra ett nytt försök!
  • MLT

Jag ringer bm eller vårdcentral på onsdag, det är röd dag i morgon. Är jag inte gravid är det ju uppenbarligen något som är fel på mig. Tack för alla svar!

• MLT

Den skumma känslan jag haft i kroppen har försvunnit, är helt säker på att jag haft mf. Har inte testat något mer, men känns som att det är äl på gång, inom en vecka. Det märks om jag har rätt.. Uppdatera gärna hur det går för dig!

• MLT

Jag hade äl igår, så nu vet jag vad som händer i kroppen. Har läst mina anteckningar och jag fick en pytteblödning efter att vi hade sex en dag, undrar om man kan blöda så lite när man har mf? Har läst om de som inte blödit alls iofs..

Känns väldigt skönt att veta vad som händer, nu har jag börjat äta folsyra och järn, får hoppas att det gör att ägget vill stanna kvar efrter att det fäst.

Lycka till ni andra, uppdatera gärna hur det går!

• MLT

Grattis :)

Jag testade med cb igår för att kolla ifall hcg't gått ur kroppen och det blev helt minus. Om en vecka och ngn dag har jag bim igen så hoppas på ett plus då.

• MLT

anåm skrev 2009-01-17 09:47:15 följande:

Grattis babywish! Madlin: håller tummarna för dig.. Själv kan jag också börja om. Mensen kom igår..
    Tråkigt, samtidigt som det är skönt att veta vad som händer. Hoppas det går vägen denna månad för er :)
  • MLT

Jag har redan skrivit lite högre upp, det var ett mf, plussen blev svagare för att till slut försvinna. Var skönt att få klarhet till slut.
    Nu har jag bim i morgon och hoppar på ett plus igen, även om jag tyvärr inte tror det. Känns som att mensen är på g.. Men då tar vi nya tag nästa månad :)

Svar på tråden Testen blir inte starkare..