• MLT

Testen blir inte starkare..

Har nu testat med 8 cb och fått svaga plus på alla. I början försvann de efter ca 4 minuter för att successivt stanna längre och i förrgår fick jag ett rätt synligt plus (dock svagt), ser ut som alternativ C i bruksanvisningen. Idag tycker jag att det var lite svagare..

Om det är ett mf på gång, när bör jag börja blöda? När bör tempen gå ner igen? Jag mår fortfarande illa och tempen är fortfarande förhöjd, är det positivt eller spelar det ingen roll, kanske tar ett tag för kroppen att fatta vad som händer?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Testen blir inte starkare..
  • MLT

Plusset syns tydligt i verkligheten, ser ut som alternativ C i bruksanvisningen. La ut bilden för att någon frågade häromdagen, tycker själv inte att det syns på bilden. Har dessutom fått 8 st, så jag undrar inte om det syns, utan varför det inte blir starkare. Fick tidigt mf för två månader sen, så därför jag är så orolig. De plussen var visserligen inte ens så starka som jag fått nu, men det var smama då, att de aldrig blev starkare.

Mary k, jag ska försöka tänka så. Men just nu känner jag mig helt besatt av detta =/

• MLT

Jag ska till kk i morgon och ta cellprov, så ska prata med dom. Försöker lugna mig med att jag faktiskt fick neg dagen efter jag plussade förra gången jag var gravid och då hade jag också gått över bim. Om de tar gravtest, är det lika känsligt som cb?

• MLT

Tack, känns alltid lite bättre att få skriva av sig och få lite uppmuntrande ord :)

• MLT
    humle82 skrev 2008-12-28 15:33:59 följande:
    jag ser ett plus, de som inte ser kanske har dålig syn det är nog ingen fara ts.
    :) Alltså, plusset (eller rättare sagt de 8 som jag fått nu) syns klart och tydligt i verkligheten, det tvivlar jag inte ett dugg på. På fotot ser jag det knappt själv, så egentligen förstår jag inte hur ni andra ser det ;) Men jag tycker att det borde vara starkare nu, har ju gått flera dagar. Vilket gör mig lite orolig att det är ett mf på gång. Men jag ska inte tänka så, just nu är jag gravid och blir det ett mf så blir det. Hoppas på att få komma till en bra barnmorska som inte är nonchalant i morgon så jag får gå därifrån och veta vad som händer i min kropp.
  • MLT
    Svar på #16
    Hur fick du konstaterat att du är gravid? Och när?

Om det är så att jag hade äl den 5:e december när jag hade haft stegring så borde de kunna se på vul om det är ngt där inne, är isf i vecka 5+2. Men om jag fick äl 1 vecka senare när jag hade äl-känningar igen är jag i v. 4+2 och då kan man väl inte se något? Sist jag ringde och frågade om råd ang mina svaga test sa de bara 'vänta en vecka och testa igen', men det har jag inte lust med.
  • MLT

Jag var på kk igår och där tog bm ett gravtest, ett sån vit dosa från testlagret. Det blev negativt och hon sa väldigt övertygande att jag inte är gravid. Visade henne mitt Clearblue-test och då var hon inte lika övertygad längre. Fick ungefär det svaret jag trodde, hon vet inte om jag är gravid.

Ringde Clearblues produktrådgivning och där sa de att jag är gravid om jag får svaga test och de sa även att det digitala testet är mindre känsligt och att jag därför får 'inte gravid' på det. Vågar ändå inte tro på något, testar om en vecka igen.

Tack för era svar!

• MLT
    mary k skrev 2008-12-31 10:05:12 följande:
    varför gjorde dom varken nåt ul eller blodprov?då skulle dom kunna sett om du va gravid
    Hon sa redan innan att de enda hon kan göra är gravtest, vet inte varför jag inte fick blodprov, det fick jag förra gången när jag hade fått ett mf. Hon var ungefär så nonchalant som jag var rädd för innan. Tycker det var skumt att hon ändrade sig från att jag absolut inte är gravid till att hon inte vet. Clearblue digital och äl-test visste hon inte vad det var och hon visste heller inte att tempen höjs en halv grad efter äl.. 

Just nu utgår jag ifrån att jag inte är gravid. Min kompis som är gravid berättade att hon fick två svaga plus först och ett starkt först i vecka 6 så jag väntar en vecka och testar igen då. Visar det minus och jag inte fått någon blödning blir det reklammation!
  • MLT
    Trynträ skrev 2008-12-31 15:48:01 följande:
    Oj va konstigt att hon inte visste om ÄL test och att tempen stiger efter ÄL. Var hon ung? Som bm borde man ju veta sånt kan man tycka. Jobbigt när man inte får det bemötande man förtjänar.

Tvärtom, hon var gammal. Sa att när man blir gravid blir det som en bomb med hormoner som spricker och det ser dom på deras test, annars är man inte gravid. Men det var en vanlig dosa från testlagret, det är väl inte så ovanligt att få lite senare plus på dom. Jag kände iaf att det inte var någon idé att fortsätta diskussionen, det är ju inte så lätt för dom att sätta sig in i varje enskilt fall heller. Väntar jag lär jag ju få reda på hur det ligger till så småningom. Skippar alkoholen ikväll iaf, vill inte chansa..

Gott nytt år på er :)

• MLT

Idag testade jag igen med cb då mina äl-tester visat pos varje dag i 5 dagar nu, men gravtestet blev näst intill negativt. Bara en ytterst svag skugga syntes efter några minuter så nu är jag säker på att det är mf på gång. När borde jag börja blöda? För inte kan man väl börja visa plus en vecka efter mf? Hade ju en kort mens en vecka innan jag plussade första gången.

Jag skulle haft äl nu och det skulle bli vårt första riktiga försök, har verkligen sett fram emot det, men eftersom jag inte har blött ännu vet jag inte alls när jag kan förvänta mig äl och äl-stickorna visar ju plus fortfarande.. Är så less på att kroppen måste jävlas, andra tidiga mf'et nu och ännu en period då jag inte har en aning om vad som händer med min kropp.

Uppenbarligen funkar mina ägg och hans spermier, de vill bara inte stanna kvar efter att de fäst, kan jag göra något för att förbättra chansen till nästa gång?

Svar på tråden Testen blir inte starkare..