Narkos
Är det någon som har lyckats få ett planerat kejsarsnitt med narkos? Jag är så himla rädd för förldoggningen och har sprutfobi, vill absolut inte uppleva ett kejsarsnitt i vaket tillstånd utan sövd.
Någon som har lyckats få det?
Är det någon som har lyckats få ett planerat kejsarsnitt med narkos? Jag är så himla rädd för förldoggningen och har sprutfobi, vill absolut inte uppleva ett kejsarsnitt i vaket tillstånd utan sövd.
Någon som har lyckats få det?
Ett planerat snitt sker oftast med ryggbedövning om det inte skulle va något speciellt med din hälsa eller att du själv väljer narkos...
Tror bara att det är akutsnitt som görs med helnarkos pga att barnet oxå påverkas till viss del.
Jag jobbar på op och är med om en del snitt...Vi har planerade snitt både i ryggbedövning och narkos... Om en mamma väljer narkos på sitt planerade snitt,så förbereds allt innan mamman får sova,för att just barnet inte ska hinna påvekars av sövmedlet...
Tack för svar, så det går att få narkos på planerat snitt? Jag har en sådan fobi att jag har avvaktat 10 år att skaffa barn för tanken på förlossningen och det enda jag kan tänka mig är narkos, de få gånger jag tvingats besöka läkare/tandläkare har jag gjort det privat och betalt för narkosläkare för de få ingrepp jag ar gjort (operera visdomständer, etc)
Jag har beviljat snitt i slutet av Mars, det kommer ske i full narkos :)
Gäller Östra i Göteborg.
Japp, sök på Raskan hon har fler erfarenheter att dela med sig av.
TS, det är fullt möjligt men inte utan lite kamp
tror det är olika på olika bb. jag kämpaed intensivt, det är få som är så envisa som jag, som min BM sa