Anonym (Mixmamma) skrev 2008-12-22 12:21:23 följande:
MiniTanten....det är en viss skillnad på en 4-åring som man träffar vid lämning och hämtning på dagis och en snart pubertal tjej som man lever tillsammans med Att dessutom se 1 barn favoriseras framför de andra...det tar på krafterna. Jag håller fullständigt med om att det är synd om tjejen, men jag tycker även synd om övriga familjemedlemmar som drabbas utav henne och hennes pappa. Att inte få tillrättavisa sitt bonusbarn utan att hennes pappa går i taket, snacka om kränkande! Den här tjejen har sin omgivning i ett järngrepp. Jag hade krävt en rejäl förändring och går inte sambon med på det så, tyvärr....Det finns ju ett biobarn med i bilden också och när det verkligen kniper så står man trots allt sina barn närmast....Hoppas att ni trots allt får en lugn jul...
det förstår jag väl!! att det är skillnad alltså. Men jag kan ju inte komma med exempel jag inte har!? jaja jag har bara vart uppriktig med vad jag tycker...och jag är ändå uppväxt helt utan gränser pga av föräldrar med dåligt samvete och man beter sej som skit men man mår fan så dåligt när man beter sej så...och ingen tycker om en!! Jag kan bara säga att jag vet hur de känns att vara ett barn som beter sej tio gånger värre än de flesta..och det gör ont att bete sej som skit även om det inte verkar så..Kanske därför jag tänker som jag gör! Mår dåligt när jag hör något liknande och lider med den lilla tjejen för hon är trots allt ett barn..kalla det vad du vill!
Ha en riktigt god jul!