Vad gör man när ens tonåring vägrar gå till skolan??
Hej!
Jag sitter i samma jävla båt. MIn son hade 40% frånvaro förra terminen. Samtal och möten och bannor och varningar mm. I det oändliga. Varje morgon biter sig ilskan och ångesten i. Jag vill ju att han ska komma in på gymnasiet och få en yrkesutbildning.
Nu har vi infört att de dagar han är hemma tar vi bort nätet för honom......oj vad det hjälper!!!Han bryr sig inte de dagarna, han sover, sover. Nej jag misstänker inte droger. Vi har luskat i om det är mobbing, men nej. Han har egentligen inte svårt med ämnen men självklart så är det jobbigt att hela tiden vara efter.
Ja, jag har inge råd...försöker bara överleva utan att bli för utmattad. Fast det är jag nu. MIn energi är slut och jag känner mej ofta ledsen och orolig. Men det är ju en sån mamma som han inte behöver just nu, utan en stark och possitiv mamma.
Men jag ska finna det någonstans. Man har ju annat ¨åxå i livet som inte alltid är lätt, ekonomi, en liten treåring, jobbet.......nåja, det ska väl fixa sig. Det har faktiskt gått bra för många som inte gick förädigt skolan. Dom får ta igen det lite senare bara.
Ha det bra så länge och ha tro på din tonåring!