• MomZoon

Oförklarligt barnlös efter ett års försök, vad gör man nu?

Vi försökte i över 5 år, under de sista åren hade vi mer eller mindre gett upp & började acceptera att jag nog inte kunde bli gravid..
    MEN, så skedde de som vi hade kämpat så länge efter, jag vart gravid & är idag i v 14..
    Den enda förklaringen vi har e att vi helt enkelt slutade försöka, kanske slappna vi av mer, hela situationen vart stressande för oss båda & när vi försökte som mest så hade vi ju inte direkt skön sex, fanns lixom ingen njutning i själva försöket till barn, allt handlade enbart att LYCKAS få till de "rätt".

Jag tycker inte att NI ska "ge upp" efter bara 1 år, ge de lite tid & tänk inte för mycket på de, även om DU inte känner dig stressad så tyder de inte på att din kropp INTE e de..

• MomZoon
    Svar på #8
    Så de e svaret efter 5 års försök till att bli gravid & helt plötsligt lyckas?
  • MomZoon
    Svar på #11
    Nedj, vi sökte aldrig medicinsk hjälp tidigare eller nu heller
  • MomZoon

Ok, Ja vi har iof båda slutat röka fast de e nu under graviditeten, min mens har varit oregelbunden när det har varit stressigt runt omkring mig men jag har ändå känt av min ägglossning när det varit "dax" så att säga.
    Någon pencillinkur har vi inte haft någon av oss, vi har för övrigt varit friska från sjukdommar/förkylningar (trots att vi varit rökare) & astma är det ingen av oss som har.

Svar på tråden Oförklarligt barnlös efter ett års försök, vad gör man nu?