Bättre vård för mödrar med barn på neonatalavdelning
Vår dotter föddes i v40+2. Å förlossningen gick snabbt. Det va bajs i fostervattnet och detta hade dottern fått ner i lungorna och hade därmed problem med att andas. Andningsproblemen upptäcktes 12 timmar efter förlossningen då de hämtar ner henne till neonatal. Jag är mycket tacksam för att neonatal-personalen finns och de va vänliga och frågade hur vi mådde. Däremot är jag mycket kritisk till BB. Så fort det fanns rum på neonatal blev vi ombedda att flytta ned fort. De hade utskrivningssamtal med oss, detta mitt i kaoset utan att vi hade nån info om vad det va som hänt med dottern. När det hade lugnat ned sig och vi bad om att få göra om utskrivningsamtalet kom det aldrig nån barnmorska från bb. Vi bad två gånger men ingen masade sig ned och pratade med oss. Under den korta tid vi va på BB fräste de på min man när han bad om hjälp att byta första blöja på vår dotter, och även om BB-personal kan ha en dålig dag så får det inte märkas i kontakten med nyblivna föräldrar. Särskilt inte när man ska byta första blöjan, det är en stor grej att göra på de lilla pyre man fått. Om det blir ett barn till kommer jag att fasa för bb. Har inget förtroende för dem och kommer att vilja åka hem så fort de viktiga 12 timmarna gått om allt då är bra med barnet. Vår dotter är idag fullt frisk och busig Hon är 1,5 år gammal.