Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Lektråd- Vad gjorde Du ????

Jennifer99 skrev 2024-11-30 21:28:32 följande:

Torkade ur kylskåpet efter en läckande mjölkförpackning   

La in mat i frysen
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-02 17:18:47 följande:

Satte ihop en julkalender till mamma och fyllde denna med praliner som jag köpte förut. 24 olika.

Gulligt av digGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-04 21:52:08 följande:
    Somali är så vackra katter 😍 Bildgooglade lite.
    TackGlad Ja, det är dom verkligen, har haft 4 abessinier innan vår goa somalikilleHjärta
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-04 23:35:00 följande:
    Abessinier är en av mina favoriter. Gillar särskilt de beiga, lejonfärgade. De påminner ju lite om just lejonungar 😻
    Somali är som en Aby men semilånghår. Min favorit ras 🐈🐱

Har en Aby som avatar här, ett foto av en älskad katt som tassat över regnbågsbron
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-05 07:44:30 följande:
    Tack! Mamma blev glad hon också. Det är roligt att bjuda på nåt extra ibland. 

Tog lite tid bara när jag stod där i chokladshopen och skulle utse 24 unika praliner. Ett tips är att först kolla runt bland chokladbitarna och skriva ner namnet på alla de sorter man vill ha på sin mobilskärm, för att sedan gå till kassan och be om assistans.
    Då är det bara att läsa upp direkt rån sin mobil för att göra hela processen lite kortare och undvika seg köbildning.
    Härligt att glädja någon annanGlad

Bra tipsGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-07 12:15:04 följande:
    Ja, mamma är nog den enda i mitt liv som någonsin brytt sig på djupet och jag vill visa min tacksamhet genom små gåvor och en hjälpande hand då och då. 

Ja, praliner passar så bra nu i kyliga vintertider då de inte smälter utan behåller sin fräschhet. Ska nog åka tillbaka till pralinboden snart och testa deras grapefruktfudge Glad Ser så god och fruktig ut med sin ljusgula färg. Mmm..
    Omtänksamt och fint av digGlad

Mycket godsaker det finnsGlad
  • Nandez
    Blond tjej skrev 2024-12-07 19:39:27 följande:

klappade   den här lilla vännen 

Vilken fin liten raringGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-08 13:11:59 följande:
    Jättefina raser båda två. Alla katter är vackra på sitt sätt men vissa sorter är ju onekligen lite tjusigare än andra kanske. Abessinier är en av mina favoriter.

Vilken lyckost du är som får komma hem till såna små änglar. 

För att återgå till ämnet så kollade jag lite recept på kanderade äpplen innan jag deltog i denna tråd. En väldigt het (bokstavligt talat) jultradition man hakat på numera. 
    Glad
  • Nandez
    Blond tjej skrev 2024-12-08 19:26:53 följande:
    Hon är jätte söt och väldigt tillgiven 
    Mayjel skrev 2024-12-08 13:07:27 följande:
    Vill också klappa! Gudomligt näpen lite sak den där Hjärta
    Liten är hon för han väger bara två kilo och hon är en blandraskatt chinchilla perser  och bondkatt  
    Glad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-10 05:55:51 följande:

Inte så mycket. Vaknade, gick upp och ångade några vita undertröjor. Ömtåliga plagg som bara tvättas i 20 grader kan behöva lite uppfräschning efteråt med en behändig liten steamer. Då dör alla basseluskerna ändå. 

Ligger här i soffan just nu med en stor julkopp full av varm choklad från Valrhona. Deras kakao är simply the best Glad Med två stycken Anthon Berg-kakor bredvid, mandelmassa, blåbär och vodka. Lidl har extrapris på dessa kakor nu i veckan så man får passa på.

Så mycket gott hos digGlad
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????