Inlägg från: Brangwen |Visa alla inlägg
  • Brangwen

Frågor kring tidiga födslar och prematurbarn

Hej!
    Jag fick min son 5 veckor tidigt, nu väntar vi en lillasyster men är orolig för att hon ska födas alldeles för tidigt.
    Jag är i vecka 26+0 idag och har mycket samandragningar och ont i magen. har varit sjukskriven sedan ca 4 veckor tillbaka, men nu har jag haft det jobbigare än vanligt..

Hur startade era förlossningar kring denna vecka?

Hur tidigt får barnen födas vaginalt? (blev akutsnittad sist, vilket jag helst vill slippa nu)

Från vilken vecka måste barnen vårdas i tex uppsala? (bor i gävle)Har för mig att det är kring v 30 eller någonting.. kan det stämma?

Hur mycket samandragningar och hur ont kan man ha utan att det behöver starta? När kan man behöva åka in för att det inte ska hinna starta? utan att behöva åka in "hela tiden".. Vill ju inte riskera att det inte tas på allvar när det väl är dags..

Jätte difusa frågor, jag vet.. men kanske någon som vill dela erfarenheter?

• Svar på tråden Frågor kring tidiga födslar och prematurbarn
  • Brangwen

Tack! Det är så oerhört mycket som rör sig i huvudet just nu.. någon annan som vill dela med sig?

• Brangwen

Tack alla ni som delat med er! Jag åkte iaf in till förlossningen i onsdags och det konstaterades att bebis mår bra, och tack och lov har jag ännu inte börjat öppna mig, trots mycket förvärkar!

Jag får fortsätta vila och ta det allmännt lugnt nu. Råddes att återkomma om jag fick tätare samandragningar.

Svar på tråden Frågor kring tidiga födslar och prematurbarn