• Anonym (mamma)

Nån som inte uppgett vem som är pappa till ert barn ?

finns det nån som inte uppgett de?  eller som inte vet vem det är,, vad händer då hur mycket försöker dom ta reda på de,,

• Svar på tråden Nån som inte uppgett vem som är pappa till ert barn ?
  • Anonym

enligt lag får man inte längre skriva fader okänd.  dom gör allt i sin makt att ta reda på vem som är pappan. försvårar man utredningen eller nekar till samarbete blir man utan underhåll.

jag vet en familj där mamman fick barn med en asylsökande, han fick inte stanna och dom letade reda på honom i princip bokstavligen i sin lerhydda i mörka afrika....  och han blev underhållsskyldig och skriven som far till barnet. men det tog säkert 3 år eller nåt innan dom hittade honom.

• Anonym (famratt)

De försöker med alla medel de kan att fastställa faderskapet eftersom det är reglerat i lagen. Du får bereda dig på långa "förhör" med massvis med ingående frågor. Anser de att du inte medverkar eller misstänker att du inte berättar allt så kan du bli utan underhållsstöd t ex. De kan också gå vidare och t ex fråga din barnmorska osv ifall du kan ha sagt något där.

• Anonym (mamma)

oj ..är det så hårt,,,

• Anonym (mamma)

i bland är det mer värt att va utan underhåll,,  än att ange fadern,, men det verkar ju omöjligt

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2008-11-18 21:11:57 följande:
    i bland är det mer värt att va utan underhåll,,  än att ange fadern,, men det verkar ju omöjligt
    tänk på att det är barnet som har rätt till sin far!!  det handlar inte om pengar utan om barnets rättigheter!
  • pegga

En viktig fråga är väl varför man anser sig ha rätt att göra så, det är ju att beröva barnet viktiga rättigheter.

• Anonym

jag har angett fader okänd men det straffade sig rejält för jag blev ifrågasatt och blev nekad socialbidrag en period då jag verkligen behövde det. jag fick inga pengar alls för att det stod fader okänd i pappret för soc ansåg att jag inte hade bidragit till utredningen om faderskapet.

och då var ändå mitt barn 6 år gammal.

• Anonym (Elin)
    Anonym skrev 2008-11-18 21:13:08 följande:
    tänk på att det är barnet som har rätt till sin far!!  det handlar inte om pengar utan om barnets rättigheter!
    Men vaddå barnets rättigheter.

Tror inte att bara för man hittar pappan, så kommer ju inte barnet få en far bara för det.

Nej det där bullshitet om barnets rättigheter är ju bara dikt, för om pappan inte bryr sig så kan det faktist vara mer humant mot barnet framförallt att säga att man inte vet vem det är.
  • Anonym (jag)

Jag har angett fader okänd. Precis fått hem besked från nämnden, och faderskaps utredningen är nedlagd. Jag gjorde allt i min makt för att ta reda på vem fadern var, några olika tillkallades för dna, men ledde inte till någonting.
    Så en utredning tar ca 1år, därefter läggs det ner, om det inte dyker upp nya bevis.
    Får underhåll från FK.

• Anonym (mamma)

vad får pappan för rättighete när han skriver på då?  han kan väl inte helt plötsligt få träffa sitt barn när han vill  bara för att han skriver på,, om han aldrig varit intresserad av att träffa sitt barn tidigare,,

Svar på tråden Nån som inte uppgett vem som är pappa till ert barn ?