Micke skrev 2008-11-21 23:07:23 följande:
Nej jag läser inte lamt (vad det nu är för ett uttryck ?) . Jag läser vad du skriver, men jag verkar inte få dig att förstå konsekvenserna av dina åsikter. Vad är fel med nuvarande system? Begränsa kännedomen till de som har nytta av kunskapen? Varför ska grannen vet att jag dömd för fortkörning? Eller att jag sålde narkotika för 20 år sen? Eller att jag cyklat full? (eller vad "jag" nu kan tänkas ha hittat på)
Du försöker få mig att förstå konsekvenserna av mina åsikter? Ja, jissus amalia! Vad ska jag säga?
Du försöker få mig att tycka som du. Du anser inte att jag eller någon annan har nytta av att veta att grannen är pedofil, inte sant?
Tråden handlar inte om att någon har sålt narkotika för 20 år sen eller att någon annan har cyklat full. Du som nyss var så noga med att diskutera det tråden handlar om kanske själv ska hålla dig till ämnet?
Och ja, jag tycker också det är sorgligt och beklagligt att vissa i samhället stämplas för något de inte är och/eller inte LÄNGRE är. Men pedofil (vilket ju är vad tråden handlar om) är man hela livet. Det slutar man inte vara bara för att man slutar utnyttja barn sexuellt. Är den den åsikten du så gärna vill få mig att inse konsekvensen av? Då måste du kontakta den/de som befäst vad "pedofil" egentligen innebär att vara samt hur man kategoriserar dem.