• isisisis

Bra immunförsvar- en orsak till barnlöshet?

Jag har precis varit och tagit dessa prover ang immunologin.
    Jag har haft 5 mf.Även med äggdonation.
    Har gjort "alla" andra prover innan i MF utredning typ..alla är nog dumt att säga
    Tyvärr så tar den läkaren inte emot några fler patienter,och han går i pension i december.
    Han har ingen efterträdare,och mig veterligen så finns ingen annan.

• isisisis

Ja.Jag var och tog proverna iaf.
    De visade på en förhöjd "faktor 8".

Det fungerar ungefär som vid för högt TNF värde.

Dvs att när ägget fäster så ser kroppens immunförsvar det som en infektion och rusar dit och "läker såret" och alltså stöter bort ägget.

Enkelt förklarat.

Proverna är komplicerade och det är en hel det prover som ska tas och allt ses i sitt sammanhang.

• isisisis

De kan behandla med Fragmin,eller humira.
    Jag har fått Fragminsprutor inför nästa behandling.
    Tyvärr vet min BM ingenting om sånt här och är dessutom ganska ovillig att hjälpa till.
    Man får be på sina bara knän för bara provtagningar tex,medicin från vanliga gyn är helt uteslutet.

• isisisis

brawny skrev 2009-01-18 14:45:00 följande:

vilken intressant tråd! jag har haft precis samma funderingar som TS. och upplever att inom "den vanliga vården" så vill de inte ens diskutera detta. isisisis: vad trist att läkaren går i pension! annars hade jag vänt mig dit direkt. det finns ingen annan i sverige med privat mottagning som gör dessa prover?
    Inte vad jag vet,andra som vet mer än jag har sagt att han var den ende.

Han har heller inte rekommenderat någon annan,när man varit desperat efter att få så mycket medicin som möjligt innan han slutar.

Hade det funnits någon annan hade han ju nämnt det.
  • isisisis

afrodite skrev 2009-01-21 12:47:17 följande:

åå isisisis du måste försöka prata med honom så han hjälper dig att skicka vidare hans tankar,, provsvar m.m
    Nu är det kört.Han har redan slutat.

Jag får vara glad att jag fick komma dit och kolla innan han hann sluta iaf.
    Kanske hjälper det mig,kanske behövs det mer prover.
    jag får iaf prova nu med den medicin jag fått,och jag har fått tillräckligt för en behandling till.
    Får hoppas det räcker.

Jag tycker synd om alla andra som skulle behöva hjälp bara.

Det är så trist att sjukvården i Sverige är så himla stelbent och byråkratisk.

Det är för jäkligt att det ska vara upp till varje läkare att antingen hjälpa eller inte...
    Vissa får hjälp,andra inte.
Svar på tråden Bra immunförsvar- en orsak till barnlöshet?