Inlägg från: Anonym (Japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Japp)

Hur yttrar sig brist på empati?

Känner igen mig i det du skriver. Har också en bonus på 6 år som är lite speciell, är så svårt att veta vad som är fel. När jag var gravid slog barnet mot magen sa att nu är bebisen död osv, när barnet väl var fött så Försökte bonusen kasta en kedja mot bebisens ansikte, utdelar sparkar och slag i närheten av lillen. Sparkar katten och försökte pricka den med tunga bollar osv. Har varit livrädd och vaknat många gånger mitt i nätterna av madrömmar att han gör illa bebisen. Så frukansvärt jobbigt är det. Han får raseri utbrott på sin pappa och kan då slå och sparka. För ett tag sen satt h*n i soffan och pratade och så helt plötsligt slog han sin pappa hårt på hans heligaste, när sambon frågade varför han gjorde så och att man absolut ej får göra så så skrattade h*n och sa att nu fick du spö. När du skriver om empati så slog det mig att han gråter aldrig över känsliga filmer eller så utan bara när han får skäll.När man frågar bonusen om något får man aldrig något svar utan bara vet inte. Vi har iaf tagit kontakt med bupp och skolpsykolog så förhoppningsvis så får man reda på vad som är fel. jag hoppas iaf det för snart orkar jag inte mycket mera.

• Anonym (Japp)

Min sambo fick som sagt ingen hjälp från psykolog pga av att mamman vägrade, ändå var det hon som sa att hon drömde mardrömmar om att hennes eget barn dödade hennes andra och var livrädd att han skulle skada det andra barnet. Tycker det är dåligt att en förälder inte kan få hjälp bara för den andra vägrar. De sa att mamman hade mest att säga till om även fast mamman stack från barnet i över 2 år och pappan var den som haft barnet på heltid. Förstår att det är mycket runt barnet, vill dock inte att han ska gå runt och göra illa folk och djur eftersom den som i längden blir lidande, är barnet som blir ensam. Önska att de kunde ha hjälp honom redan när vi bad om det i våras, men efter sommaren tyckte mamman att hon fick nog och ringde skolan och grät och tala om hur jobbigt hon hade. Då gick det 2 veckor så kopplade de in skolpsykologen. De brydde sig inte ett skit om hur jobbigt vi hade det med barnet och hur dåligt barnet verkade må, så länge mamman inte sa något. Är lite sjukt system, men jaja vad kan man förvänta sig med så lite skatt som man betalar =/

• Anonym (Japp)

hmm jo om det är hennes barn som gör illa ert gemensama så...tycker man iaf. man vill väl inte att barnet ska göra illa andra barn oavsett om det är syskon eller andras barn. Ja vissa människor ....

Svar på tråden Hur yttrar sig brist på empati?