Hur yttrar sig brist på empati?
Känner igen mig i det du skriver. Har också en bonus på 6 år som är lite speciell, är så svårt att veta vad som är fel. När jag var gravid slog barnet mot magen sa att nu är bebisen död osv, när barnet väl var fött så Försökte bonusen kasta en kedja mot bebisens ansikte, utdelar sparkar och slag i närheten av lillen. Sparkar katten och försökte pricka den med tunga bollar osv. Har varit livrädd och vaknat många gånger mitt i nätterna av madrömmar att han gör illa bebisen. Så frukansvärt jobbigt är det. Han får raseri utbrott på sin pappa och kan då slå och sparka. För ett tag sen satt h*n i soffan och pratade och så helt plötsligt slog han sin pappa hårt på hans heligaste, när sambon frågade varför han gjorde så och att man absolut ej får göra så så skrattade h*n och sa att nu fick du spö. När du skriver om empati så slog det mig att han gråter aldrig över känsliga filmer eller så utan bara när han får skäll.När man frågar bonusen om något får man aldrig något svar utan bara vet inte. Vi har iaf tagit kontakt med bupp och skolpsykolog så förhoppningsvis så får man reda på vad som är fel. jag hoppas iaf det för snart orkar jag inte mycket mera.