• bulleiugnen84

Hur har era "bebisar" mått av Neferex??

Ska börja ge Moa järntillskott nu vid 1 månads ålder.. Och nu undrar jag hur era småttingar klarade av detta? Blev dom hårda i magen? Jag själv klarade inte av att äta NNiferex under graviditeten, pga att jag blev stenhård i magen.. Kanske har det samma effekt på min dotter...?

• Svar på tråden Hur har era "bebisar" mått av Neferex??
  • MsBeauty

Min son åt Niferex sina första 6 månader. Han var hård i magen, men det var nog pga ersättningen. När tarmarna mognat, blev han normal i magen trots att han åt Niferex.

• Blomman8

Våran son får Niferex, i början var han mer känslig kanske för att han var mindre då. Han fick dock Laktolos för att smörja tarmarna lite . Nu får han ingen Laktolos och 4 droppar Niferex 2 gånger / dag.

• oktober3

Arvid käkar också Niferex, och det går jättebra. Han tycker dessutom att dropparna är supergoda, är sällan så glad som när han får dem...

• bulleiugnen84

Jaså.. två gånger om dagen.. Jag ger Moa 3 droppar på kvällen ihop med protoviten (då hon väger 2790g). Ska man dela upp dosen under dagen?

• MsBeauty

på mitt paket står det att det ska ges 2 gånger om dagen.

• morlin01

Vår dotter blev totalförstoppad av niferex, ¨så vi kunde inte ge henne det

• Therese33

K blev jättehård i magen så vi var tvunga att ge honom Lactulos, ändå hade han problem...

Svar på tråden Hur har era "bebisar" mått av Neferex??