Inlägg från: twinstar |Visa alla inlägg
  • twinstar

Vad tror ni kan sätta igång en för tidig förlossning? Förutom de uppenbara förstås.

Jag har också undrat! Min dotter kom i vecka 34 och hela veckan innan hade jag jättemycket sammandragningar och det kändes hela tiden som det var på gång. Frågade min barnmorska på torsdagen och hon sa att det var normalt.

På helgen krattade jag löv och var väldigt fysisk hela helgen. Påå söndagen fick jag så mycket sammandragningar att jag var tvungen att lägga mig och vila på eftermiddagen. Då gick även slemproppen fast det fattade jag inte då. Måndag morgon kom hon.

Undrar mycket om jag kunde ha undvikit förlossningen genom att ha tagit det lugnare och vilat istället för att köra på i princip som vanligt.

Hade dessutom avslutat en väldigt hektisk period på jobbet med mycket stress och övertid under ett par veckors tid och jag skulle bara jobba min sista vecka och sen vara ledig i drygt en månad innan då hon beräknades komma.

• twinstar

Jag har också hört att det egentligen inte finns några förklaringar utan vill de ut tidigare så kommer de! Men man kan ju inte låta bli att undra!

Svar på tråden Vad tror ni kan sätta igång en för tidig förlossning? Förutom de uppenbara förstås.