• nuedetdax

Ni som fick barn i v 37

Hur gick er förlossning till blev barnet behandlat som ett prematur? Är det fram till v37 eller ska man gått 37 hela veckor för att räknas som fullgången?
    Min slempropp lossnade inatt och det har runnit flytningar och vatten hela dagen. Var på förlossningen som skicka hem mig för att värkarna inte startat. Jag skulle hem och avvakta.
    Jag tror inte det är på g riktigt men man kan ju aldrig veta Mensvärken kommer och går.

Hur startade det för er?? Jag är 36+5 idag.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som fick barn i v 37
  • viseversa

min dotter föddes i v 36+0.Hon mådde toppen Ända problemen hon hadde var att hålla värmen i början och så hadde hon svårt att få tag om bröstet och suga så vi fick koppmata henne i början! Men det finns ju fullgångna barn som också har svårt att suga:på bb jag låg på så räknas det som fullgånget när man gått 37 hela veckor.

• nuedetdax
    viseversa skrev 2008-10-07 17:36:45 följande:
    min dotter föddes i v 36+0.Hon mådde toppen Ända problemen hon hadde var att hålla värmen i början och så hadde hon svårt att få tag om bröstet och suga så vi fick koppmata henne i början! Men det finns ju fullgångna barn som också har svårt att suga:på bb jag låg på så räknas det som fullgånget när man gått 37 hela veckor.
    Ok, vad skönt att höra att det gick bra. Men hur startade det hela för dig? Känner du igen det jag skrev ovan?
  • Maroschka

fram till 37 fulla veckor är dom prematur sa dom på BB.
    Jakob är född i 36+4 och allt gick toppenbra bortsett från att han fick ordentlig gulsot och var lite för svag för at suga ordentligt på bröstet.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • nuedetdax
    Maroschka skrev 2008-10-07 17:44:43 följande:
    fram till 37 fulla veckor är dom prematur sa dom på BB.Jakob är född i 36+4 och allt gick toppenbra bortsett från att han fick ordentlig gulsot och var lite för svag för at suga ordentligt på bröstet.
    Ok, så skulle jag få bebis nu så kommer den automatiskt ses som prematur..hmm.
    Får väl hoppas h*n håller sig inne ett tag till då..eller inte längtar ju ihjäl sig när det känns som det kan vara "nära"
  • MansonDust

Jag födde mitt 2:a barn i v 36+1 & hon räknas som prematur. Allt var dock toppen med henne, apgar var 9-10-10 & hon ammades & klarade sig utan problem. Det enda var att hennes temp var något låg (kring 35) under första natten, men det var vanligt sa dem & hon fick ligga hud mot hud med mig på BB på natten, sen var allt fint.

Vi väntar på vår Trea (v. 26) ~ BF 9 Jan -09
  • viseversa

nja fick extremt vattniga flyytningar ca två veckor innan hon kom.åkte in och kollade det men dom hittade inget fostervatten då.En vecka senare satte värkarna igång på eftermiddagen och hon föddes förmiddagen efter.Så jag tror dom vattniga flytningarna var ett tecken på att det va på g.

nuedetdax skrev 2008-10-07 17:40:49 följande:
    Ok, vad skönt att höra att det gick bra. Men hur startade det hela för dig? Känner du igen det jag skrev ovan?
  • MansonDust

Läkaren sa också att de heller inte försöker stoppa om man föder i v 36, så såå tidigt är det inte. Glad

• MansonDust

Just ja, hur det startade: hade oregelbundna värkar under natten & sen kom det blod + slempropp. Så vi åkte in & sen blev värkarna regelbundna & på den vägen är det.

• Maroschka

Just det....det startade genom att vattnet gick. Hade aldrig enförvärk eller någon känning utan det sa bara splach
    Fast slemmisen hade ju börjat släppa i vecka 34+0.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • nuedetdax
    viseversa skrev 2008-10-07 17:50:25 följande:
    nja fick extremt vattniga flyytningar ca två veckor innan hon kom.åkte in och kollade det men dom hittade inget fostervatten då.En vecka senare satte värkarna igång på eftermiddagen och hon föddes förmiddagen efter.Så jag tror dom vattniga flytningarna var ett tecken på att det va på g.
    Haha låter som det jag har nu ju jag har sådär vattniga så det bara rinner. Med en aning mensvärk i följd och nu ligger bebis låångt ner i magen..
Svar på tråden Ni som fick barn i v 37