Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Hjälp mig...

Hej!
    Jag fick min lille kille i vecka 30+6. Han var tillväxthämmad och vägde 1270 gram. Vi låg på neo i 4 veckor och hade hemsjukvård i ytterligare 4 veckor. Max behövde CPAP i 1 vecka och sedan klarade han sig med extra syrgas. Han låg i kuvös i 2 veckor och sen värmesäng i 2 veckor. Han fick blod 2 ggr pga att hans blodtryck knasade sig. Han sondmatades i 6 veckor och sen tog han flaska + ammades. Allt har gått över förväntan.

Så länge som nytt fostervatten bildas så kan man gå ganska länge med sipprande vatten. Men de gör väl ul på dig o kollar fostervattnen mängden? Har du fått kortison sprutorna? Om inte kolla med läkaren. Dessa gör att bebisens lungor utvecklas fortare och det kan hjälpa mycket när bebisen föds.

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • mamma på vift

ja det räcker med att få sprutorna 1 gång. jag gissar på att de kommer kolla varannan dag med ul och så länge som mängden ser bra, flödet till bebisen ser bra ut och du inte får onda sammandragningar så stannar bebis i magen. Jag hoppas att bebis stannar några veckor till iaf. Har du fått besöka neo nått? Det gjorde vi när jag blev inlagd...var skönt att ha kollat runt o sett alla saker innan vi väl hamnade där. Man kände igen sig och behövde inte ta in så mycket nytt på en gång samtidigt som man oroade sig för bebis.

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
Svar på tråden Hjälp mig...