• kiwi81

Finns samband mellan föda för tidigt och PCO?

Min son föddes i vecka 31. Orsaken till varför förlossningen satte igång spontant så tidigt är okänd. Något som känns som tusentals CTGn togs utan att en enda sammandragning registrerades och det känns som tusentals odlingar togs utan att man hittade någon infektion. Tappen började bara förminskas i vecka 26 och trots sjukskrivning och strikt sängläge kom han ändå i vecka 31.

En undran jag fått sedan dess är om det helt enkelt var hormonellt? Min mamma höll på att föda mig på tok för tidigt, men tack vare ett cerklage lyckades jag hålla mig kvar i magen tills det var dags. Kan det vara ärftligt?

Jag har PCO-S och min son blev till med hjälp av pergotime.

Finns det något samband mellan PCO-S och eller oregelbunden mens och att föda barn för tidigt?

Finns det någon mer här som fött för tidigt utan känd orsak som hade oregelbundna menstrationer innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Finns samband mellan föda för tidigt och PCO?
  • kiwi81

Ja gärna! Hur ställer de diagnosen cervixinsufficiens? Jag frågade om cerklage flera gånger när jag låg inne, men de sa bara att det var uråldrat och att det inte fanns några vetenskapliga bevis på att det hjälpte... Hur gick det för din dotter? Har du PCO-S?

Svar på tråden Finns samband mellan föda för tidigt och PCO?