Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Spaghetti "Lady & Lufsen":

Stek lagom mängd köttbullar i olivolja i stekpanna (jag brukar ta 8 per person)
    Häll över en burk krossad tomat
    Pressa ett par vitlöksklyftor ner i röran
    Krydda med 1 smulad buljongtärning, svartpeppar, oregano (inget salt, finns i buljongen)

Rör runt och låt puttra ett par minuter

Servera med Spaghetti.

Ungarna älskar det - och man kan ha rätt kul "Lady & Lufsen"-style- Romantik för barnfamiljer

Pris ?

Köttbullar ½ paket - 20 kr.
    Tomatburk 5 kr
    Vitlök 1 kr
    Buljongtärning 1 kr
    Spaghetti 10 kr.

Totalt: 37 kr för vardagsromantik

• Angelven
    vampyria2 skrev 2008-09-18 22:43:48 följande:
    Potatissoppa:Potatis, skalad och i skivorGul lök skalad och i skivorLägg i kastrull med vatten och buljong +kryddor man tycker omKoka till konsestens man gillarJätte gott med riven ost till men inte nödvändigt.Om man vill kan man ha i bacon eller korv mot slutet också Mina ungar älskar den här soppan otroligt nog
    Den gör jag också - men jag fräser löken i olivolja först - den blir sötare då.

Mycket populär hos barnen - skvimpa i lite mjölk bara - potatissoppa är hyffsatt varmt!
  • Angelven
    tjorven80 skrev 2008-09-18 23:21:43 följande:
    hemlis.. fryser även in vin om det blir lite över någon gång.. perfekt till matlagningen..
    Inget att skämmas över - Nigella gör ju så också
  • Angelven

Påminner mig om en variation:

Innan du steker dubbelpanerar du skivorna - först ner i ägg, sen ner i kryddat ströbröd, låt torka, sedan ner i ägg (försiktigt) och så ner i ströbrödet igen.

Stek i mycket olja....

Inte nyttigt - men gott

Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!