• K72

Aurorasamtal

Jag ska gå på ett aurorasamtal för min "eventuella" förlossningsrädsla. Har ett barn sedan tidigare och förlossningen var ingen trevlig upplevelse för mig och jag har i samråd med min BM fått remiss för ett aurorasamtal. Nu undrar jag vad hon kommer ta upp och om det har gett någon som gått på sådant någonting positivt?

• Svar på tråden Aurorasamtal
  • Supertesco

Jag ser att det är några dagar sen du startade den här tråden men jag tar en chansning och svarar ändå.

Min första förlossning upplevde jag som väldigt traumatisk varpå jag var helt inställd på ett snitt med nummer två. Jag fick också en remiss av min bm till Aurora och det var helt suveränt. Vi pratade igenom min förra förlossning, jag hade tagit med mig min förlossningsjournal och läst igenom den innan och funderat på vad jag ville prata och fråga om. Jag tyckte att det var väldigt skönt att gå igenom förra förlossningen och verkligen få ur mig allt jag burit på.

Resultatet av vårt samtal var att jag fick ett snittkontrakt, jag skulle få avbryta den vaginala förlossningen för ett snitt om jag kände för det. Vi bokade även ett snitt dagen innan bf. Aurorabm skrev ihop ett mycket bra brev där hon beskrev hur jag hade upplevt min förra förlossning, detta brev lades i ett kuvert som sattes upp på förlossningen så när jag ringde in så fanns brevet redan där. Jag blev lovad att få ha en bm inne på förlossningsrummet hela förlossningen om jag ville. Efter mitt aurorasamtal så kände jag mig helt lugn inför stundande förlossning och var även inställd på en vaginal sådan.

Hoppas att du också får ut något bra av ditt samtal.

Svar på tråden Aurorasamtal