Inlägg från: Abessiniern |Visa alla inlägg
  • Abessiniern

Min mor är heeelt galen-måste man ha kontakt med mormor för barnens skull????

Jag tycker inte heller att man måste ha kontakt med sina föräldrar bara för barnens skull. Jag tror faktiskt inte att en relation med en mormor, morfar, farmor eller farfar som bara gör ens föräldrar ledsen är så himla mycket att hänga i julgranen. Jag har tyvärr en väldigt dålig relation med min pappa idag vilket med största sannolikhet kommer att resultera i att min dotter kommer att ha liten kontakt med sin morfar. Men när inte intresset finns från hans sida och man bara känner sig ledsen och upprörd efter varje kontakt, så känns det inte som så mycket att kämpa för. Jag skulle gärna önska min dotter en morfar som var närvarande och bryr sig, men det kommer min pappa aldrig att vara och det är inget jag kan göra något åt.

• Abessiniern

Molly i Skåne skrev 2008-09-09 13:58:43 följande:

Jag VET ju att jag mår bäst utan henne, men så kommer det där gnagande tänket: barnen, normala familjer har kontakt mm mm. Hon har ett enormt stort kontroll behov- vill att allt skall vara på hennes vis...Måste fråga, gillade du din mormor ändå?
    Ingen har ju något svar på om du ska ha kontakt med din mamma eller inte, det är bara du som kan bestämma. Jag vill bara skriva att jag så väl förstår känslan, eftersom jag har en liknande med min pappa. Det är inte lätt att bryta helt med en förälder. Man försöker och försöker och så tycker man att det känns lite bättre. Sen rätt som det är så händer något som gör att allt raseras igen. Innerst inne vill man ju vara viktig för sin egen förälder. Man är ju deras barn.

Om nu din mamma har svårt för sjukhus så kan man ju säga det. Att tyvärr jag känner att jag kan bara inte komma till sjukhuset eler träffa barnet när han är så dålig (även om jag tycker att det är märkligt). Man kan ändå visa att man bryr sig på andra sätt. Man kan höra av sig och vara genuint intresserad och lyssna!
Svar på tråden Min mor är heeelt galen-måste man ha kontakt med mormor för barnens skull????