• piggen

Min mor är heeelt galen-måste man ha kontakt med mormor för barnens skull????

Jag tycker inte att man måste ha kontakt för barnens skull. Är det en person som bara gör barnen/familjen besviken och sårade är det bara mer destruktivt att hålla kontakten.

Man kommer ju till en punkt när man känner att man gjort allt i ens makt för att få en bra situation och då är det bättre att backa undan ett tag.

Lycka till

• piggen

Oj, jobbigt. Är det så att allt alltid ska handla om henne?

Min mamma kan vara så ibland och det är jättejobbigt. Kan inte visa empati alls. Om jag är ledsen har hon det värre. Ex. Nu när jag kommer att bli arbetslös småbarnsmamma pratar hon bara om hur dåligt hon mår av det osv, kan inte se bortom sig själv.När min syster mådde dåligt i skolan och fick hjälp av skolsyster tyckte mamma att HON blivit förråd av min syster....
    tyvärr väljer man ju inte sina föräldrar....... Är på väg tvärtom med min far som jag inte träffat sedan 1994 så man kan ju återknyta kontakten också.

Kram

Svar på tråden Min mor är heeelt galen-måste man ha kontakt med mormor för barnens skull????