• Mandi74

Hur får man tiden att gå snabbare, behöver tips på hur jag ska härda ut?!

Har bestämt mig för att lämna min sambo, pga en massa anledningar som jag inte har lust att ta upp här.

Men nu är saken den att vi måste bo ihop månaden ut och det är extremt jobbigt, ena dagen är vi jätte bra vänner medans nästa dag är ett rent helvete. Jag förstår att han tycker det är jobbigt, men jag hari nte ork till att stötta och ta hand om honom oxå på det viset som han vill. Har fullt upp med att få mig själv ur sängen varje dag och att ta hand om mina barn.

jag behöver en massa tips på hur jag får tiden att rusa iväg 3 veckor framåt!!

Idag känns 3 veckor som en evighet..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Svar på tråden Hur får man tiden att gå snabbare, behöver tips på hur jag ska härda ut?!
  • Mandi74
    Sommarbarn 2007 skrev 2008-09-08 13:54:51 följande:
    bakagöra collage med bildergöra matlådoråk till ikea och fönstershopparensa ur garberobenlek med fingerfärg med barnen
    Bra tips!

Det gäller väl att hålla sig igång antar jag, så går tiden snabbare.
  • Mandi74
    Hemliga 72an skrev 2008-09-08 14:04:08 följande:
    Det är det enda som gäller. Att hålla igång! Vet hur det känns gumsan!
    jobbigt, önskar jag kunde flytta nu. Men nu är det som det är så det gäller väl att bara bita ihop och se glad ut.
  • Mandi74
    Sommarbarn 2007 skrev 2008-09-08 14:05:36 följande:
    Just precis - när jag gick på övertid och väntade på förlossningen tycktes varje dag vara evighetslång så jag hittade på små projekt varje dag och fick tiden att gå.
    Mola skrev 2008-09-08 14:11:29 följande:
    Ta med barnen till simhallen, biblioteket, parken, gör små pick nicks.
    Bra tips allihopa!

Tack!
  • Mandi74
    Anonym skrev 2008-09-08 14:20:29 följande:
    Åk bort på helgerna så känns de lite roliagre att komma hem kanske..
    har funderat på det, men då kommer tusen frågor från sambon. Orkar inte med att behöva förklara varje steg jag ska ta.

Men funderar på att åka till Malmö en helg. Lite shopping kan alltid pigga upp.
  • Mandi74
    Hemliga 72an skrev 2008-09-08 14:20:30 följande:
    Vill du låna ett rum här?
    Absolut!! Om det inte hade varit så långt till skolan så.
  • Mandi74
    bebbe2008 skrev 2008-09-08 14:24:03 följande:
    Jag hade precis likadant när jag skulle flytta ifrån min fd sambo men då var det 3 månader... Det enda så fungerar är att helt enkelt hålla sig sysselsatt. Försök ha något bokat varje dag så att du är hemma så lite som möjligt. Jag har nog aldrig varit så vältränad som efter de 3 månaderna

Usch din stackare!! 3 månader och jag klagar på 3 veckor..

Haha.. är ute på många och promenader och har aldrig hälsat på vännerna så mycket som jag gör nu.

• Mandi74
    bebbe2008 skrev 2008-09-08 14:34:03 följande:
    Ja, det kommer faktiskt lite roliga saker ur sådana här jobbiga situationer också Men kom ihåg att det är väldigt lätt att man skjuter upp det jobbiga så man får ett bakslag när man väl är ur situationen. Så försök ha så roligt du kan de här 3 veckorna, men bli inte förvånad om du gråter ögonen ur dig när du väl flyttat...
    Det har jag inte ens tänkt på, ser bara flytten som en stor lättnad. Men kanske känner annolunda sen..

Får väl ta det när det kommer i så fall.
  • Mandi74

När bör man börja packa? Vissa saker tänkte jag bara packa kör och sätta in direkt där det ska vara och sen hämta nytt sen, ska inte flytta så långt. Men vissa saker kan man ju packa innan.

• Mandi74
    Anonym skrev 2008-09-08 15:05:36 följande:
    Samma vecka du flyttar är bra. Man orkar inte gå runt bland kartonger många dagar!Om du inte har ett rum eller ett förråd förståss, sätt igång nu isf!
    M C skrev 2008-09-08 15:07:52 följande:
    Hrm, det var jag.
    Haha.. spökar du lite för oss.

Nej, det är ju det vill inte ha en massa kartonger stående överallt.
    bebbe2008 skrev 2008-09-08 15:06:19 följande:
    Packa är ju en jätte bra sysselsättning så varför inte börja nu på en gång? Gå igenom allt du äger och har och sortera vad du vill ha kvar och släng eller sälj gamla grejer. Det borde hålla dig sysselsatt ett tag Och det kommer ju vara superskönt att ha det gjort när du kommer till din nya lägenhet...
    Tänkte börja gå igenom ungarnas vinterkläder och tvätta upp det som inte blev tvättat i våras. Kanske borde gå igenom alla kläder när jag ändå håller på, sorterar visserligen ut ganska ofta och plocka bort sånt som är för litet.
  • Mandi74

Det jobbigaste är egentligen kvällarna och helgerna, när vi bägge två är hemma. Varannan helg är vi dessutom barnlediga så då är det bara vi två hemma, men nästa gång tänkte jag åka iväg den helgen och hälsa på kompisar.

Vi är bjudna på kräftskiva denna helgen som kommer, med mest hans kompiar men vet inte om jag har lust att gå längre. Vet hur det kommer bli när de har fått lite i sig, då kommer de att tjata, tjafsa och fråga en massa. Är lite "rädd" för hur samobn kommer bli oxå när han blivit lite onykter, ska han sitta och prata och gråta hela kvällen så blir det inte direkt någon rolig kväll heller.
    Fundera på att byta helg så jag har barnen denna helgen i stället, jobbar ändå nästa gång jag har barnen på helgen.

• Mandi74
    M C skrev 2008-09-08 17:03:57 följande:
    Bra taktik!Jag skulle inte gå med på fest, finns annat kul att göra isf att titta på när han gör bort sig...
    Skönt att jag inte är ensam om att tycka det.. har fått många kommentare åt andra hållet irl.
  • Mandi74
    M C skrev 2008-09-09 18:52:20 följande:
    Va?Hur tänker de då?"Jamen det är klart hon ska följa med sin fd, det är ju såååå kul att umgås med hans kompisar! FEST! Bli full å spy i buskarna är alltid kul, särskilt när man bälgar i sig för man är så förbannat trist i humöret. Allt blir roligare bara man GÖR sig roligt!"eller...?
    Vet inte hur de tänker.. men det är en tjejkompis som ska dit och hon blev nästan lite småsur för att jag inte skulle dit.

Han som ska ha festen hade redan räknat bort mig, som tur är.
Svar på tråden Hur får man tiden att gå snabbare, behöver tips på hur jag ska härda ut?!