Inlägg från: Molly i Skåne |Visa alla inlägg
  • Molly i Skåne

Svår havandeskapsförgiftning, någon?

Maadddox skrev 2008-09-05 12:25:10 följande:
    ok...då slipper man vara oroligt för det när man ska försöka få till ett syskon sen i framtiden :)
    Inte för att jag vill skrämmas- men jag är HELT förbjuden att skaffa fler barn eftersom jag var så nära att dö flera gånger...
    Jag och min man hade ett barn sen tidigare och DÅ fick jag ingen hvsk-förgiftning...så det verkar vara individuellt NÄR man drabbas!

Jag fick i vecka 24 plågsamt stora ödem och kände mig såååå trött...sökte när jag till slut inte kunde se mina ögon i spegeln för att jag var så svullen runtomkring. Då var jag i v.25+3. Ingen huvudvärk och ett helt ok blodtryck när jag lades in- sen gick det snabbt- läckte som mest 19 gr äggvita (de brukar tycka det är mycket med 3 till 5 gram!) och sen steg blodtrycket. Förlöstes pga att jag höll på att avlida (bebisen mådde jättebra inne i magen!) och blev ännu sämre efter snittet. Höll på att få kramper och låg på intensiven i 3 dygn med blodtrycksmätning varje kvart dygnet runt...höll på att bli tokig. Fick livsuppehållande behandling 2 ggr när jag höll på att få stroke....Lillen föddes i v26+5 och är fortfarande svårt lungsjuk- pga mitt tillstånd "tog" inte de tre kortison sprutor som jag fick för att hans lungor skulle mogna ut...han är nu 8 månader och har fortfarande syrgas...

Inga fler barn för oss- vill ju kunna leva med de som redan finns!
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Molly i Skåne
    Casiopeja skrev 2008-09-22 09:24:38 följande:
    Det har nu gått 5 veckor sedan Edvin föddes och jag har fortfarande inte fått min tid till återbesök, vill verkligen ha svar på en massa frågor och få se min journal... Ringde till MVC och vill ha min journal därifrån eftersom min sambo tror dom pratade om äggvite protoiner i urinet när jag var där på besök i V 12 men sen hände inget mer, och jag hann aldrig dit igen. När jag nu ringde och fårgade om jag kunde få den så svarade dom snorkigt att den borde jag ha fått om jag redan fått barn och då berättade jag att han var född 24+4 och att jag vill ha journalen igen och då sa hon "jag ska se vad jag kan göra" Har inte jag rätt till den, man skulle ju ändå ha fått den sen eller? UGH blir så sur!
    Klart du har rätt till din journal!!!!!Det är bara att tjata- det finns många stelisar inom mödrahälsovården fortfarande vilket är synd!
    Ring igen!!!
    Lycka till!!!!
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
Svar på tråden Svår havandeskapsförgiftning, någon?