Svår havandeskapsförgiftning, någon?
Maadddox skrev 2008-09-05 12:25:10 följande:
ok...då slipper man vara oroligt för det när man ska försöka få till ett syskon sen i framtiden :)Jag och min man hade ett barn sen tidigare och DÅ fick jag ingen hvsk-förgiftning...så det verkar vara individuellt NÄR man drabbas!
Jag fick i vecka 24 plågsamt stora ödem och kände mig såååå trött...sökte när jag till slut inte kunde se mina ögon i spegeln för att jag var så svullen runtomkring. Då var jag i v.25+3. Ingen huvudvärk och ett helt ok blodtryck när jag lades in- sen gick det snabbt- läckte som mest 19 gr äggvita (de brukar tycka det är mycket med 3 till 5 gram!) och sen steg blodtrycket. Förlöstes pga att jag höll på att avlida (bebisen mådde jättebra inne i magen!) och blev ännu sämre efter snittet. Höll på att få kramper och låg på intensiven i 3 dygn med blodtrycksmätning varje kvart dygnet runt...höll på att bli tokig. Fick livsuppehållande behandling 2 ggr när jag höll på att få stroke....Lillen föddes i v26+5 och är fortfarande svårt lungsjuk- pga mitt tillstånd "tog" inte de tre kortison sprutor som jag fick för att hans lungor skulle mogna ut...han är nu 8 månader och har fortfarande syrgas...
Inga fler barn för oss- vill ju kunna leva med de som redan finns!