Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

Svår havandeskapsförgiftning, någon?

Jag var på vanlig kontroll hos bm en fredan.. hade över 200 i blodtryck och äggvita i urinen.. hon tyckte det var konstigt att jag inte mådde dåligt..

blev inlaggd.., men på mitt sjukhus kunde dem inte ta bebisar så tidigt.. var i vecka 25+..
    blev att jag fick åka ner till köpenhamn med ambulans

natten mellan måndagen opch tisdagen började jag kräka.. ha tryck för bröstet.. kramper i magen.. se flimmer.. huvudet var tungt som bly..

tisdagen gick.. jag åkte ner på ultraljud för att se hur bebisen mådde.. han mådde bra.. Men senare tisdagkväll så kom en sköterska in o skulle ta mitt tryck.. då var jag avtuppad.. blodtryck på 240/140..

blir ILFART ner till förlossningen..

Gabriel kom ut i v 25+5 30cm lång o 648g

denna förgiftningen jag hade e mycket ovanlig.. hander runt7% av ALLA gravida i världen..

• BebisVagga

Gabriel e morgon 4 månader..

• BebisVagga
    Casiopeja skrev 2008-08-28 08:32:52 följande:
    BebisVagga- Precis samma sak hände mig, hade med så där högt tryck, men jag bor i Uppsala och här kunde dom snitta på plats så jag behövde aldrig åka iväg någonstans vilket kändes väldigt bra... Vår lilla son är född vecka 24+4 men han klarar sig bra hittentills, han blir 9 dagar idag =) Har ni fått komma hem eller???Pritt- Grattis till graviditeten, har du hört någe om att det skulle vara vanligare för dig att råka ut för det igen? Till mig har dom sagt att jag kommer få det nästa gång med men att dom kan bromsa upp det i tid och dra ut på det längre, men det känns ju inget vidare kul att veta.Jag är jättestolt över att han bara behöver Cepap men det kan ju vara så att han hamnar i resperator igen om han blir trött, men än så länge så funkarcepapen bra och jag hoppas på att det fortsätter så... Igår vägde han för första gången mer än han gjorde när han föddes och det kändes bra måste jag säga så jag hoppas han inte gått ner så mycket inatt... KramKram
    ja vi kom hem den 18 juli.. dock hade han syrgas en vecka.. men den 25e blev vi helt utskrivna
  • BebisVagga
    Casiopeja skrev 2008-08-29 09:08:29 följande:
    Bebisvaga- Då låg ni på sjukhus i drygt 3 månader då? Det är mest det jag tycker är jobbigt, men samtidigt är grymt glad för den vård han får den vård som finns, men jag vill ha han hemma. Pritt- Aa okej, jag har hört en massa olika svar på den frågan och så, men jag ska få träffa en expert när jag ska på mitt återbesök och där hons ka gå igenom journalen för mig, kommer inte ihåg så mycket från den där dagen vilket känns jobbigt, jag kommer lixom ihåg små saker hela tiden som jag måste fråga sambon om... Vecka 29 låter ju långt jue =P nej då, hoppas h*n stannar där inne ett bra tag till, jobbigt att bo sjukhus med en liten till hemma...
    ja  2.5 månad blev det sjukhus..
Svar på tråden Svår havandeskapsförgiftning, någon?