• InMySoul

Någon som läser på Mittuniversitetet? Jag är i desperat behov av hjälp!

Jag ska läsa på MIUN men blir inte riktigt klok på vad som ska registreras innan, och vart man hittar den och den informationen. Någon som vill och kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Någon som läser på Mittuniversitetet? Jag är i desperat behov av hjälp!
  • selw

Jag läser på miun, vilket campus ska du läsa på och vilken institution? Du borde ha fått en inloggning till studentportalen (portal.miun.se), med den går du in på det som heter studieuppgifter. Längst upp så sidan går du in om du ska registrera dig på kursen. Vad jag vet är det vad du behöver registrera dig på. Ska du läsa på program ska du gå på uppropet, kurser vet jag inte riktigt. Hoppas att det går bra! Miun är ett bra universitet.

• InMySoul

Jag ska läsa Info och PR i sundsvall, Institutionen för informationsteknologi och medier. Jag har loggat in på portalen. Men när jag ska registrera så står det att man endast kan registrera 3 dagar innan kursen startar. Jag är rädd att jag gör fel så att jag inte står med när jag kommer ner. Så det är inget mer än att bli registrerad på kursen som är viktigt innan starten?

• Laire

Nä det är inget mer, och det skulle inte göra något om du inte registerat dig innan kursstart, dock får du inget studiemedel innan du registrerat dig! Men det brukar alltid vara tjat första veckan om att man inte får glömma att registrera sig eftersom det är en del som inte gör det förrän kursen redan startat.

Så du har din plats (om du tackat ja på studera.nu eller hur du nu sökte) även om du du inte registrerar dig tre dagar före kursstart men registreringen är för att man ska se att du har börjat och ska få studiemedel.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden Någon som läser på Mittuniversitetet? Jag är i desperat behov av hjälp!