• Summerlover

Hur ska jag kunna välja mellan planerat ks el försöka vaginalt igen...???

Med min dotter fick jag SVÅR foglossning redan i mån 6, så jag hade ont konstant.
    Sen gick vattnet 17,00 och vi var inne på förlossningen 18,00!
    Klockan 04,00 var jag helt öppen men lillan ville inte ut. Hon vägrade!
    Så till slut orkade jag inte mer och fick köras till operationssalen.

Där födde jag min prnsessa som vägde 4500g och var 54 cm lång.

Nu e jag gravid med barn nr.2 och jag vet inte hur jag ska kunna bestämma mig.

Har en ångestsjukdom och reagerar starkt om min kropp utsätts för för mkt belastning så som långt värkarbete.

Vill ju må bra efter för båda barnens skull- frågan e då vad som e bäst?????

Tänk om jag ligger och kämpar och sen blir det akutsnitt iaf, eller tänk om det går lätt denna gången.

MKT TANKARFundersam

(¯`°?.¸♥Elin 17/10-06 & kotten i magen♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur ska jag kunna välja mellan planerat ks el försöka vaginalt igen...???
  • söta barn

Oj svårt beslut, men hur mår du nu då? mycket foglossning? Vilken vecka är du i? Jag hade nog försökt att föda vaginalt en gång till, det är som du säger det kan ju gå jätte lätt denna gång. Har du pratat med din BM om detta?

• solstrålen80

jag födde med akutsnitt min dotter,...och hade en jobbig förlossning....

jag valde planerat snitt med min son som jag fick i juli i år...pga jag ville ej vara med om samma igen....dom sa att de e bra om jag kan få en bra uppfattning om en förlossning iställe för den jag har...men att det behöver ju inte gå som de gjorde sist men men...

jag har en bättre uppfattning om förlossning nu och mådde bättre själva förlossningen....och visste innan vad som skulle ske när jag föder...inte få skräckupplevelsen igen....

jag känner att jag valde rätt.....
    de var lugnare

• solstrålen80

men om du gör snitt nu oxå så måste du göra snitt nästa gång sa dom till mig...

• Grönögat

Med tanke på din tidigare förlossning och din ångest så tycker jag att valet är solklart: snitt. Det skulle jag göra om jag vore du.

• Summerlover

Tack för alla era råd.

Foglossningen har börjat redan, går imorgon in i v.16!

Jag ska INTE ha fler än 2 barn, så för mig blir det ingen nästa förlossning efter denna alltså...

KRAM

(¯`°?.¸♥Elin 17/10-06 & kotten i magen♥¸.?°´¯)
  • Buttelina

bara du själv som kan känna efter... VILL DU föda vaginalt eller känns det inte så viktigt för dig?

• Puman78

jag skulle nog välja planerat snitt, men även om man har planerat kan ju bebisen komma före, vilket kan leda till att det blir ett akut ifall det är bråttom.
    Att barnet kommer föra man har "planerat" är en väldigt psykisk påfrestning det med.

• Luloo

känn efter själv, sätt upp fördelar o nackdelar...

• Cia o krabaten

Jag hade en tuff fl som slutade med akutsnitt.
    Valde att gå på Aurora-samtal och försöka vaginalt och den fl blev ännu värre och slutade även den i kutsnitt, men nu var sonen medtagen och behövde hjälp att komma igång.
    I efterhand skulle jag valt planerat snitt för alla parters skull...

• Powerwoman

Om du är tveksam så kan du ju göra en deal om att du får snitt om förlossningen inte verkar bli så enkel.

Dock föredrar jag snitt framför vaginalt, dock inte pga smärtan utan pga paniken jag fick under min vaginala förlossning.

Svar på tråden Hur ska jag kunna välja mellan planerat ks el försöka vaginalt igen...???